La Chei

Zeci de mașini parcate civilizat.

Salvamontul își face simțită prezența.

Cățărători,

Traversări,

Cunoștințe noi,

Si gata cu frumosul.

Zeci de turiști cu copii mici, o grămadă de gravide, de parcă a fost concurs sau întîlnire.Din păcate faptul că sînt mai accesibile, nu înseamnă că nu e periculos în Cheile Turzii.Cărarea de pe versanți are pietrele atît de șlefuite încît oricînd poți aluneca și cazi.Nu mult, doi trei,  cinci metri, dar suficient să-ți rupi mîinile sau picioarele sau să te julești rău.

Unul din poduri este stricat.Unii trec oricum pe el ( lipsă scînduri ), iar alții prin apă.

Copiii nesupravegheați sînt în pericol.

În urmă cu cîțiva ani era taxată intrarea în Chei, iar banii erau folosiți pentru întreținere.

De cel puțin doi ani nu se mai taxează intrarea și se vede.

E multă mizerie, podurile sînt stricate, și ce e mai rău și urît, nu este  WC.Turiștii, excursioniștii, alpiniștii își fac nevoile pe malul pîrîului.Dacă te apropii de maluri riști să calci într-o grămadă de rahați.

Nu-i bine, nu-i frumos.

Degeaba are Salvamontul un sediu frumos și este și un refugiu, dacă toți cei care vin aici ( se vorbesc toate limbile pămîntului ) nu sînt în siguranță și trebuie să pășească printre mizerii.

Sînt dezamăgit.

6 răspunsuri

  1. ..îmi pare rău să aud asta. La noi, în Brașov, au renovat extraordinar de bine, un loc care devenea periculos – Cascada celor 7 scari, si taxa e 10 lei. Ieri am fost la Sarmisegetuza, tot 10 lei intrare – impecabil totul, impecabil.

    Speram ca veniti cu vesti bune, alta data, caci imi amintesc perfect cum urcam scarile de la cascade, de muream de frica, iar pericolul nu ne impiedica sa devenim…inconștienti, in nebunia noastra.

    • Dacă n-ar fi fost nebună tinereţea, n-ar fi evoluat omenirea.
      A fost frumos la Chei şi sper să fie din nou.S-ar putea să fie din cauză că vor să întreţină mai mulţi, dar nu se înţeleg între ei.
      Degeaba se plimbă, permanent, salvamontişti prin Chei, să intervină unde este nevoie, dacă nu pot preveni orice accident, incident, întîmplare.
      Mă bucur pentru cele 7 scări. Pe vremuri, cam demult tare, prin anii ‘ 70 nu erau amenajări.Cam de atunci n-am mai fost prin zonă.
      Săru’ mîna!

      • …ohoho, de cam multisor. E foarte sigur acum, mai ales ca, de cand cu renovarea, apar si multe grupuri cu copii, riscul fiind redus cat se poate de mult. Nici eu nu am ajuns la Chei, dar sper ca o voi face, candva. Zi frumoasa!

  2. Triste realități, ca de obicei pe la noi, pe la români. Avem atâtea locuri faine, dar ce păcat că prea puține sunt amenajate, îngrijite, valorificate, așa cum merită. Păcat…

  3. Parerea mea este ca in 90% din cazuri raul este facut de oameni. Nu cred ca acele scanduri au zburat de nebune de pe pod, asa cum nu cred ca toti cei care-si fac nevoile prin tufisuri sufera brusc de diaree si nu se pot tine pana la iesirea din chei. Acolo este wc ecologic. Cea mai mare problema a noastra este ca nu ne pasa. De nimic si de nimeni.
    Altfel, iubesc Cheile. Au fost ani in care am avut impresia ca sunt in Ungaria, atata limba maghiara am auzit acolo, acum (asa cum spui) parca toti parintii, cu copii tinuti la piept in hamac sau cu copii care alearga in locuri periculoase urland aiurea si-au dat intalnire cand am fost si noi. Ei, dar asta este (cred) deja o rautate din partea mea.
    Iesiri linistite sa ai, vara este doar la inceput!

    • Normal că oamenii sînt de vină.Dar tot normal ar fi ca cineva ( salvamont sau cei care întreţin, dacă este aşa ceva) să verifice ţşi să tragă la răspundere cînd este cazul.
      Nu-i exclus ca părinţii cu puradei să aibă cameră cu care ne monitorizează pe noi şi cînd au aflat că mergem la Chei, au venit şi ei să ne încînte auzul şi văzul.
      Sper să mai fie ceva ieşiri.

Lasă un comentariu