Neurochirurgii

Avînd în familie două cazuri și un cunoscut operați la Cluj și care după operație s-au chnuit între 6 luni și un an, după care au murit, nu aveam încredere în neurochirurgia  de la noi, dar în acest caz sînt singurii care pot da soluții și sau alternative.

Deja se deplasa foarte greu și a început să-i fie afectată și mîna dreaptă.

Ne-a preluat o d-nă doctor , a vizionat RMN-ul și… ne-a spus că în caz de operație poate se va recupera mîna, dar piciorul nu și să facem următoarele analize și următorul tratament pregătitor. Iar mie mi-a transmis prin cea care ne-a trimis la dînsa că nu-i recomandată operația căci urmările pot fi imprevizibile și rele.

Am început să căutăm prin țară și am găsit ceva neurochirurgi la București, Brașov și Iași care operează neinvaziv cu raze gama, dar ne-au răspuns că operează doar tumori sub 3 cm.

Apoi am găsit Institutul Creierului, la București cu un neurochirurg care a practicat în Franța și Spania și și-a adus în țară aparatură extrem de performantă. Am trimis RMN-ul și… ne-au spus că operația costă 7500 Euro, la care se adaugă taxe pentru anestezist, analize plus două zile la Lido, pînă ies rezultatele de covid și că ne sună mîine. Ne-a sunat după o săptămînă și a dat din colț în colț c-o fi, c-o păți și gata.

De unde am dedus că operează doar tumorile benigne, cu șanse de insănătoșire, să nu-și facă reclamă negativă.

In mai am găsit un neurochirurg la Miercurea Ciuc, dispus să stea de vorbă cu noi în timp ce vizionează RMN-ul.

Ne-am dus acolo, ne-a primit și întîi în ungurește apoi, cerîndu-și scuze, în românește ne-a zis că ( cu documentare) pe plan mondial, nu în România, Ungaria, Austria etc., nu știe nimeni de ce se face această tumoră și că nu există tratament. Poate fi operată, dar neputîndu-se elimina în totalitate, din cauză că se extinde pe tot creierul, iar în cazul soției mele fiind plasat pe un snop de nervi,nu se poate ști decît după ce iese din anestezie dacă n-a rămas paralizată, surdă, mută, oarbă etc.

După operație ( deschidere de la o ureche la alta) aștepți pînă se vindecă apoi urmează un an jumate de radioterapie și supă aceea ani de chimioterapie.

Media de viață a celor operați este pe plan mondial de doi ani din care 80% din timp sub tratamente și chinuri.

Fără operație, sînt șanse să trăiască două-trei luni, dar fără dureri și moare în somn.

Soția mea a ales alternativa, fără operație, doar cu dorința de a fi cu mine și cu sora ei, la sora ei acasă pentru că e singură și locuiește la parter, deci putem să mai ieșim afară din cînd în cînd.

După o săptămînă de figuri și mofturi am hotărît să venim acasă.Se pare că sînt surori doar dinspre partea soției mele, nu și invers.

12 răspunsuri

  1. Sunt convinsa ca nu renuntati la lupta si sunt convinsa ca ati cautat deja alternative, dar am simtit nevoia sa scriu: cauta medici homeopati. Am citit pe undeva (din pacate, nu am dat mare atentie) despre un tratament cu pelin dulce si fier, impotriva celulelor canceroase… (nu am reusit sa inteleg daca e tumora de natura canceroasa sau nu)
    Pot „ajuta” numai cu ganduri bune, cu ganduri de speranta ca va fi bine.
    Multa putere sa aveti! Uf, ce aiurea-mi suna cuvintele in astfel de situatii…

    • Cunoaștem, personal, două persoane vindecate de cancer la sîn cu produse Favisan.Din păcate, în cazul nostru, un cancer galopant, nu ne-a ajutat deși am luat Favisan trei săptămîni și două săptămîni produse Calivita.
      Mulțumesc!

  2. Îmi pare rău să aud despre astfel de lucruri. Trimit și te rog să primești gânduri bune de la cineva care suferă, cumva, asemeni ție.
    Știu, cuvintele poate nu au mare valoare în astfel de situații, dar am vrut să știi că nu ești singur, chiar dacă nu ne-am cunoscut personal.

    • MULTUMESC, Mugur!
      Poate, odată, voi descrie prin ce am trecut, prin ce trecem.

      • Parțial bănuiesc, pentru că văd prin ce trec eu pe aici. Pentru un RMN sau CT poți aștepta și două sau trei luni de zile. Pentru unii oameni vine prea târziu un astfel de termen.
        Încercarea de a te programa la un neurochirurg este o adevărată aventură și o bună încercare a nervilor.

      • Tocmai de aceea am mers la un Centru Medical particular.Ne-a luat 1000 lei pentru CT si RMN și a fost gata în două ore, dar neurologa ne-a lăsat în aer.
        La neurochirurga din Cluj am fost recomandați și ne-a așteptat, iar ceilalți, cum am spus.
        Singurul corect a fost cel din Miercurea Ciuc, care și el a făcut facullattea la Cluj și-i cunoaște pe toți cei de aici.Diferența constă în faptul că la Miercurea Ciuc nu ne-ar fi costat nimic, ceea ce la Cluj nici nu intră în discuție.De la portar și pînă la chirurg, totul se plătește, deși instituția este de stat.

      • Mă iartă, Mugur! Luat cu ale mele n-am văzut că și tu ai mari necazuri.Mă gîndesc și la tine în fiecare zi și nutresc speranța că veți avea un final fericit.
        Sănătate!

  3. Nu spune, te rog, ca nu mai e timp! Daca e posibil, si stii vreun tratament alternativ, incepe-l… Fiecare organism reactioneaza altfel. E o speranta, mai ales ca mananca din nou, ca vorbeste si vrea sa traiasca, sa fie cu tine.
    Daca edemul se resoarbe sub tratament e o speranta in plus – mai ales daca tumora nu mai creste…

    Probabil ca nu te ajuta, dar scriu, ca un fel de „dovada” ca, uneori, lucrurile nu sunt cum par. Cumnatul meu, in 1992, a fost diagnosticat cu tumora maligna la picior – pe film se vedea o imensa tumora si au spus ca trebuie sa opereze de urgenta, sa nu se intinda si alte cele. Cand au operat, tumora imensa avea vreo 2 cm – au scos ce era de scos si cumnatul are ambele picioare, e sanatos si munceste (n-a mai avut probleme). La voi nu e cazul de operatie (sa nu se agraveze), dar poate ca tumora e mai mica decat pare… Sigur, acum si aparatele, se presupune, sunt performante, dar oricand e loc de indoiala, si ceea ce pare foarte rau ar putea sa nu fie atat de rau.

  4. Îmi pare foarte rău pentru situația prin care treceți. Poate ar fi bine să mai consultați ceva medici. Mă gandesc la ăia din Turcia, au un medic de contact și în București, dar puteți trimite RMN, CT oriunde. Alternativ, există o clinică privată la Craiova care practică o metodă nouă, nu știu dacă metoda este aplicabilă și neuro – au vindecat-o pe Simona Ionescu redactor șef evz. Sănătate.

  5. Imi pare foarte rau ca treceti prin asa ceva. Nu stiu ce sfaturi se dau sau daca e nevoie de ele, ar trebui incercat orice. Pot ajuta cumva?

  6. Ooo…imi pare rau sa citesc despre un asemenea zbucium pe care il aveti!
    Parca, in asa situatii, timpul trece asa de repede! 😔
    Macar ati avut o opinie directa din parte medicului din Miercurea Ciuc.
    Toate gandurile mele pozitive le trimit catre tine si sotia ta!

Lasă un comentariu