Sf. Nectarie

Medicul din Miercurea Ciuc ne-a spus că e o boală fără dureri, gîndindu-se, probabil, că cei cu astfel de boală sînt în mare parte sedați și…mor în somn.

Mîna dreaptă, neutilizată a început să fie dureroasă, apoi… convulsii, dureri atroce de cap, pierderea abilității de a vorbi  și cine mai știe.

Am trecut prin toate, dar cel mai greu de suportat este preavizul și frica de trecere.

Doar diazepam și  sfîșierea că nu o pot ajuta cu nimic.

N-a mai mîncat, n-a mai putut suporta nici lichide și deși s-a împotrivit, dorind să moară acasă, lîngă mine, am internat-o la Centrul de Ingrijiri Paliative Sfîntul Nectarie.

Sub patronajul Bisericii Ortodoxe, se ocupă cu ușurarea vieții celor care-și așteaptă moartea.

Este de o săptămînă acolo.

Mi-a spus medicul că în jurul tumorii se face un edem care creează presiune intracraniană și asta doare.Ei incearcă să reducă sau să elimine acest edem, dar nu pot vindeca tumora.

Si-a revenit, vorbește, are poftă de mîncare, dar datorită faptului că ăștia au prelungit Starea de Alertă, nu poți sta cu bolnavul decît cîte 15 minute , de trei ori pe săptămînă.

Din cauza asta și soția mea, imobilizată la pat, suferă cumplit că nu sîntem împreună și eu, la fel, stînd pe la garduri și ferestre.

Astăzi mi-a spus dl doctor că poate să mi-o dea acasă pentru o săptămînă, două.Cît să se bucure că sintem împreună acasă, iar cînd apar problemele o internează, imediat, din nou.

In 7 iunie a împlinit 58 de ani și șase luni de pensie.

Acum arată de 80 de ani și are cîteva kilograme.

Azi, la vizită am pus-o într-un cărucior și am mers afară.

Mai erau acolo cîțiva pacienți, cîteva asistente și un medic.

Cafeluță, țigări și a spus plîngînd

Degeaba o să fiu cu Doamne Doamne, dacă n-o să fiu cu tine.

Te iubesc, iubitule! Mulțumesc pentru viața frumoasă pe care mi-ai oferit-o!

Am plîns cu toții

Sper să ajungă acasă, căci e plină casa de ea, dar e atît de goală fără ea.

5 răspunsuri

  1. Cuvintele sunt de prisos… dar licarul de speranta sa nu se stinga…
    Cat de greu trebuie sa iti fie, si iubitei tale sotii…
    Daca imbraci acel costum din plastic nu iti permite sa stai mai mult alaturi de ea?
    Iti scriu tie sa fii tare si pe mine m-a pufnit plansul, Scuza-ma, te rog, nu stiu ce ar putea sa aline o astfel de durere..cred ca nimic

  2. Nu pot să-ți spun nimic care să-ți aline durerea…nu-ți voi spune că te înțeleg, deşi l-am pierdut când abia împlinise 59 de ani…a fost demult…dar în sufletul meu este şi acum un nod…extrem de dureros…
    Dumnezeu să fie cu voi!

  3. Sunt de prisos cuvintele. Fiţi tare, atât cât se poate.
    Nu pot decât să trimit un gând bun. Şi dacă credeţi că putem face ceva, noi toţi, nu ezitaţi să ne spuneţi.

  4. Tocmai am aflat de o situație similară în care mămica bătrână și bolnavă a fost supusă multelor analize inutile.A murit stresată în loc de a muri liniștită. Eu am greșit cândva, sper să n-o faceți. Pregătiți-vă pentru trecere. Fiecăruia îi vine rândul. Soarta.

  5. Va îmbrățișez și va doresc multa putere!

Lasă un comentariu