Gingăl bel

Dacă în anii trecuți îmi ieșea pe nas Hrușcă, uite că am ajuns să-mi fie dor de el.

N-am treabă cu conspirații sau altele de acest fel, dar constat că dacă în anii trecuți de la începutul lui decembrie se auzeau colinde peste tot și pe străzi, și în stațiile mijloacelor de transport și prin toate magazinele și românești și străineze, anul ăsta…nimic.

Nici o colindă prin centrul orașului, nici în stații, nici în magazine sau mall-uri- doar într-o papetărie am auzit un gingăl bel-nici la televizor.

Nu cred că este o întîmplare.Probabil așa se cere, că altfel nu înțeleg cum s-a nimerit să nu de-a nimeni.

No, la Cluj n-au făcut tîrg în centru.Au pus un brad falnic care este frumos numai noaptea, datorită luminițelor.Ziua este o…chestie cu ramurile lăsate, gol și stingher într-un colț de piată.

La Iulius Mall este un brad frumos-nu la fel de frumos ca anul trecut-, dar anul ăsta nu mai este la baza lui Familia Sfîntă.

Păi, Crăciunul este o tradiție creștină.Nu-s eu cel mai mare credincios, dar ce se întîmplă acum n-are nici cap nici coadă și nici sens.

Pe vremea tovarășilor cînd numărul de atei era mult mai mare și au fost perioade cînd era interzis a merge la biserică sau a păstra tradițiile,îmi amintesc că tot orașul vuia de colinde.Mergeam pe stradă, grupuri grupuri de oameni de toate vîrstele și colindam în gura mare.Chiar dacă nu știam nici o colindă de la început pînă la sfîrșit, cîntam atît cît știam.

Acum?

Mă bucur că ce am avut de trăit am trăit, căci ce se întîmplă acum în țară și în lumea întreagă mă umple de scîrbă.

4 răspunsuri

  1. Subscriu!
    Pacat de Cluj! Am facut armata si studentia acolo. Nu am mai fost de prin 89 si probabil nu o sa mai ajung dar tot ma doare ce aud!

  2. Subscriu! Si mie mi-e lehamite de ceea ce accepta oamenii.
    In Bv a fost si :un fel de” Targ de Craciun – cu brad (mititel prin comparatie cu alti ani), cu ceva casute. Azi, de pe la 11 au tot trecut, prin diverse zone ale orasului, grupuri de colindatori – unii imbracati in costume traditionale, unii nu, dar aveau instrumente si cantau ca in toti ceilalti ani. Poate vor aparea si la Cluj.
    Cum e in mall-uri nu stiu (n-am stiut nici in alti ani, pentru ca nu prea frecventez) si nici cum e in magazinele mari (nu pot intra din cauza de masca obligatorie).

  3. Asta e noua lume oare?! Nu mă reprezintă!

  4. De un an aproape am intrat într-o nouă „eră”! Ne place sau nu, aşa ceva va deveni realitatea pe care o vom trăi!
    Şi zici că Hruşcă nu a mai fost invitat în țară!? Sau poate n-a mai vrut el să meargă!? Hmmmm!
    Crăciun fericit!

Lasă un comentariu