De-ale mele

Eu cu Poşta Română n-am nici un fel de relaţie din cauză că, au programul de lucru la fel ca mine, deci ca să trimit sau să iau ceva de acolo trebuie să-mi iau liber de la muncă, în plus angajatele de la oficiul de cartier de care aparţin se mişcă ca ochiul mortului, încît cu cinci persoane inaintea mea am stat o oră să plătesc taxele pentru schimbarea permisului de conducere.Dacă sînt mai mulţi…

In plus nu aduce coletul la destinatar, iar Prioripostul il aduce doar la adresa din buletin şi dacă nu te-a găsit acasă trebuie să mergi la depozitul de la gară pentru a intra în posesia lui.

Din această cauză cînd l-am rugat pe Adrian https://buceginatura2000.wordpress.com/ să-mi trimită şi mie una din cărţile scrise de el i-am indicat un curier rapid.Vin unde vrei, te sună la telefon etc.

Incă o dată, mulţumesc Adrian!

Buun.

Imi scrie Adrian că a pus cartea şi că mă costă 25 de lei transportul.

Ieri a sosit cartea, dar mi-a luat 37 lei pentru transport.

Să-mi fie învăţătura de minte să-mi iau ochelarii cînd am de citit ceva, de verificat.

Ajuns la birou, cu ochelarii pe nas văd că pe colet scrie că transportul este 25 lei.

Il sun pe curier şi-i cer să-mi restituie diferenţa.

Imi răspunde că s-a recîntărit şi de acolo taxa crescută şi n-am decît să fac reclamaţie la firma  Urgent Cargus.

Deci la expediere coletul a avut 2 kg, iar transportul era de 25 lei, iar la destinaţie, după recîntărire coletul avea 2 kg, iar transportul era de 37 lei, fără să fi înştiinţat expeditorul şi destinatarul de schimbare.

Sun la nr. de telefon ( un singur nr. de fix pentru toată ţara) de la Urgent Cargus, dar îmi răspunde un robot şi-mi zice să aştept.După 10 minute de aşteptare am renunţat.

Am scris un email pe adresa lor şi o să merg şi la ANPC.

Nu mi-e de 12 lei, căci mi-am dorit cartea, dar nu-mi place să fiu înşelat şi-apoi plimbat de colo colo.

Acum, la 11,30, am primit răspuns de la Cargus.

Ei spun că 12 lei reprezintă taxa pentru ramburs.

Am mai primit colete prin Urgent sau prin alti curieri, dar niciodată n-am fost taxat în plus pentru ramburs.

Deci e o tîmpenie inventată de ei în acest caz.Mai ales că n-au înştiinţat nici expeditorul nici destinatarul de aceste taxe.

Normal, trebuia să fiu eu cel care o păţesc.

14 răspunsuri

  1. Astăzi, mulți apelează la transportul prin Fan Curier, mai ieftin și mai operativ.

    • In ce priveşte operativitatea n-an ce să comentez.In 24 de ore am primit coletul.
      Mi-au răspuns zicînd că cei 12 lei reprezintă taxa de ramburs

  2. Pe la stiri am mai vazut cazuri de tot felul, dar eu n-am luat teapa niciodata in acest sens. Insa cum traim in tara in care traim, orice este posibil, chiar si sa umbli degeaba pe la asa zisa „protectie” a consumatorului. Pacat de nervii tai si de timpul pierdut. Oricum, sa ai o lectura placuta!

    • Mulţumesc, Cafeluţa!
      Am primit răspuns la mail.Ei zic că cei 12 lei sînt taxa de ramburs.
      O aberaţie pe care n-am mai întîlnit-o pînă acum nici la ei, nici la alt curier rapid.In plus n-au anunţat nici expeditorul nici destinatarul de această taxă.
      Nu ştiu dacă să mai merg la OPC.
      Săru’ mîna!

  3. Eu zic sa-i lasi in pace. Nu cred ca este cazul sa-ti cresti tensiunea. Dar, vezi tu ce faci 🙂 .

  4. E prima dată când aflu de taxă de ramburs. Sâmbătă am primit un colet prin Urgent Cargus. Cât a scris la început că va costa, atât a costat. 18 lei transportul.

    • Am mai primit şi eu şi prin ei şi prin alţi curieri, dar niciodată nu m-au taxat în plus.Si nici nu s-a pomenit de taxa de ramburs.
      Cred că e o aberaţie cu care îmi închid gura şi mie şi, eventual, celor de la OPC.

  5. A trebuit să plătești valoarea cărții lui Adrian? Atunci există o taxă pentru ramburs de circa 11,90 lei, adăugată costului expediției, care este într-adevăr de 25 lei (pe calculatorul de taxă este de 24,28 lei). Am apriximat valoarea de ramburs (valoare carte) la 20 lei.

    • Din cîte știu se face calculul, i se comunică expeditorului și destinatalului valoarea și după ce își dă acordul se face expediția.Pe documentul însoțitor ( lipit pe colet) scrie- colet, valoare, tva, total , pentru serviciu standard.Total care cuprinde toate costurile implicite.
      Nu este prima dată cînd primesc colet prin curierat rapid și întotdeauna am plătit acel total, plus valoarea obiectului primit.Pe nici un document emis de firma de curierat nu există vreo rubricăcare să conțină ,defalcat, taxele aferente unui transport.Si nu cred că este corect să faci modificări fără a înștiința expeditorul și sau destinatarul.
      Am fost păgubit.Nu-i bai.Voi găsi modalitatea, acoperită legal, de a le produce și eu pagube.

  6. Suntem la mâna lor. Bucură-te de carte și dă-i naibii! Lectură plăcută!

    • Mă bucur că-i excelent scrisă,cu o grămadă de informații pe care acum le aflu, o prezentare deosebită.
      Mulțumesc!

  7. Duminica binecuvantata cu bucurii si o cafeluta !

  8. Cred ca are dreptate Mugur. Am patit-o si eu cand a trebuit ca banii pe colet sa ajunga la expeditor iar acesta nu a indicat un cont bancar, ci a primit banii cash. Ar fi trebuit insa sa se comunice in prealabil acest aspect. Nici eu nu am aflat decat cand am ridicat coletul. In loc de 25 a trebuit sa platesc aproape 50. Si era FanCurier, care dpmdv nu e nici ieftin nici operativ.

    • Mugur a găsit o posibilă explicaţie, dar nu înseamnă că este corect.
      Toate taxele sînt precizate la expediţie şi numai după ce expeditorul îşi dă acordul merge mai departe.
      Ori, acordul primit a fost pentru 25 de lei, nu pentru încă alte costuri necuprinse nicăieri şi neprecizate.
      Oricum, dacă va exista o dată viitoare, nu voi ridica coletul dacă nu respectă taxele precizate la expediţie.

Lasă un comentariu