Intoarcerea acasa

De la Odorheiu Secuiesc la Cluj condusul e un vis.Drumul este foarte bun si daca nu as sti pe unde sa merg,indicatoarele m-ar dirija fara nici o problema,decit sa ma hotarasc daca merg prin Reghin sau prin Tg Mures.

De la Odorhei pina la Corund traversezi muntele printre pasuni si paduri frumoase.In virful muntelui am oprit putin sa facem niste poze si am gasit un camion accidentat.L-am intrebat pe sofer daca e bine,daca putem sa-l ajutam cu ceva.Nu era lovit si noroc ca n-a avut pe nimeni in partea dreapta si deja a anuntat firma si toti cei care trebuiau anuntati.

accident

Secular

In Corund ne-am opti putin sa fotografiem o poarta extrem de frumoasa cu cuiburi de pasari sub acoperis.

Poarta secuiasca

Inainte de Praid ne-am oprit sa luam niste miere de la o albinuta,

albinuta

Dupa Sovata spre Balauseri pe marginea drumului si pe cimpurile din apropiere cresc liber niste flori pe care le-am vazut si in Cluj,dar plantate.

Flori libere

La Ghindari ne-am oprit la un monument inchinat eroilor din razboi,unde este si o ruda a sotiei mele.

Eroi

Vreti ceapa?

Este peste tot in zona,pe marginea drumului…

Ceapa rosie

Totul a mers frumos,fara probleme pina la Turda.Stiind ca drumul de camioane este cam stricat,am hotarit sa intru prin oras.Ce greseala.Centrul fiind pietonal,este o ocolire pentru masini,dar in lucru.Adica o gramada de utilaje printre care trebuie sa te strecori,gropi si gropite.La un moment dat am vazut un barbos cu aparat de fotografiat in mina.Parea coplesit de ce are de lucru.Sau nu mai avea memorie in aparat.Era Zamfir Pop.Nu stiu daca era si Ulise cu el.

De la iesirea din Turda a plouat,dar eram deja aproape de casa.Drumul sinuos printre si peste dealuri ne insotea cu nume cunoscute Dabagau,Tureni,Martinesti,Vilcele,Feleacu si…ACASA.

8 răspunsuri

  1. Ei, m-ai făcut să îmi aduc aminte de o călătorie prin ţară, când am fost în Cluj şi în Turda şi am trecut şi prin Sovata şi prin alte locuri . Frumoasă e partea aia de ţară ! Mai curată şi parcă mai liniştită decât altele. Cel puţin aşa era atunci…

    • Toata tara noastra este extrem de frumoasa.Avem si sosele bune.Locurile prin care am fost in acest concediu sint curate.
      E drept,in sudul tarii nu prea am fost si nu fac comparatii.

  2. Frumoasă călătorie! Şi sunt atâtea frumuseţi de jur împrejur…
    O săptămână bună! 🙂

    PS Pe la „sudişti” trebuie maşină de teren, ca să nu dai în gropi! Dar sunt şi locuri foarte frumoase.

    • Intr-adevar frumoasa.
      Sa-ti fie bine!
      N-am masina de teren,dar sint convins ca pina la Horezu-de exemplu-pot sa ajung pe o sosea normala,cu o masina normala.

  3. Am vazut florile, daca nu ma insel se numesc Rudbeckia, sunt foarte frumoase in gradini, niciodata nu am vazut asa un camp de flori necultivate. Anul acesta am gasit si eu 2 inflorite pe malul raului, si m-am mirat cum reusesc sa supravietuiasca printre buruieni.

    • Nu stiu cum se numesc,dar mi-au placut pe unde le-am vazut cultivate.Formau un gard viu inflorit.Acolo pe unde le-am vazut- de la Sovata pina la Balauseri- cresc liber pe suprafete mari si e clar ca sint perene.

  4. …si noi ne-am incalcit in Turda pe dumul ala in lucru de ocoleste centrul…in schimb drumul de la Odorhei prin Corund e tare, tare frumos…sa te opresti candva in Baile Seiche chiar langa Odorhei..vei da peste o impresionanta colectie de porti secuiesti aranjate tare frumos…

Lasă un comentariu