Ispita

Pe vremuri ( prin tinereţe ) nu prea le aveam cu religia.Exceptînd faptul că imi plăceau bisericile, în special cînd erau goale, nu frecventam.Pe preoţi sau călugări îi tratam ca şi pe orice alt om obişnuit.

Mă flenduream ( umblam brambura ) prin Bucegi şi la o pauză de masă s-au oprit lîngă mine pentru ceva lămuriri doi preoţi sau călugări.Unul bătrîn şi unul cam de vîrsta mea.

I-am poftit la masă.Si-au scos şi ei ce aveau şi am mîncat împreună.Normal că le-am dat indicaţiile pe care le ştiam şi după ce am strîns mi-am aprins o ţigară.

Cel tînăr a sărit ca ars spunînd să sting ţigara, că îl ispitesc.

Măi băiatule, ispita e în tine.

Si i-am dat un exemplu, cum am văzut prin filme, că n-aveam de unde să ştiu.Călugăriţele care îngrijesc bolnavi, care trebuie să le schimbe bandajele sau să-i spele pe tot corpul nu par a fi ispitite de ce văd sau ating.Işi fac treaba şi trec la următorul.

Rezolvă-ţi tu problemele cu sine şi  nu vei mai fi ispitit la vederea unui fumător sau a unei femei mai puţin îmbrăcate ( era moda mini ).

Dacă mi-e foame şi am ce, mănînc.Dacă nu mi-e foame sau din diverse motive nu vreau , poţi să stai în freză că nu-mi faci poftă.

Au plecat.Bătrînul zimbind m-a binecuvîntat ( cred) , dar tînărul  a plecat fără să salute, vorbind în barbă încruntat, nervos.

 

 

« »

6 răspunsuri

  1. Deci tot la el s-a gândit… la început mă gândeam că poate va fi încercat să te îndrume să nu mai fumezi…

    • Nici nu m-am gîndit la aspecutul ăsta.
      S-a gîndit doar la el şi toată lumea să se raporteze la el şi necesităţile lui.
      Oricum, cred că i-am dat de gîndit.

  2. Nu era un ascet autentic. Probabil avea vechime puțină în straiele acelea, altfel nici nu trebuia să rostească cum că ceva anume îl poate ispiti…
    Tare mi- teamă că cei doi erau de la SRI. 😆

  3. Foarte bun exemplul dat dar cred că era prea prins într-o singură direcţie aşa că nu cred că a priceput ceva…

Lasă un răspuns

