De-ale mele.Busuiocul.

Nu știu ce naiba pun ăia de la florării în pămîntul florilor sau cei de la supermarcheturi, de-s florile frumoase și după o lună de stat intr-un spațiu fără pic de lumină naturală, dar cum le iei acasă, oricîtă apă, îngrășămînt, iubire, muzică și tot ce îți închipui că le-ar fi de folos le-ai pune, se ofilesc și mor.

Nu știu unde am citit la începutul verii, că busuiocul ține țînțarii  la distanță așa că, cum am găsit un busuioc la ghiveci, l-am luat.

Încă am ales, să fie unul autohton, că avea și de pe alte meleaguri.

Nu prea îmi plăcea cum arătau frunzele, că parcă le știam altfel, dar avea miros puternic de busuioc și l-am luat.

Oriunde l-am pus, să se aclimatizeze, nu i-a plăcut.

După o vreme l-am scos afară, la lumină.Nu i-a plăcut.

I-am dat tot ce am citit, mi-am amintit, am visat.Nu i-a plăcut.

Si pînă la urmă s-a uscat.

Mai am un trandafir pitic, care de șase luni stă să moară, un crin care la magazin avea cinci flori, dar de cînd e la noi, de vreo doi ani, n-a mai dat nici o floare.Scoate numai frunze lungi și blege.

Chiar mă gîndeam, oare chiar atîta energie negativă este la noi în casă, că ne omoară florile?…

Noroc cu un bambus care trei ani a stat pe loc și care după aceea s-a hotărît să crească.Adică se se lungească cu un moț de frunzulițe în vîrf.

Intr-o vreme am avut urzicuțe din alea colorate.Așa s-au înmulțit că nu mai vedeam soarele din casă.

14 Răspunsuri

  1. Ciudat, tot cu un busuioc, dar roșu, am avut și eu probleme. Frumos nevoie mare, dar cum l-am adus acasă, a început a tânji după oarece, căci într-o săptămână a fost ofilit cu totul. Altfel, avem casa plină de flori/plante, așa că nu se poate spune că nu ne-am pricepe să le grijim, sau că nu ar fi iubire pentru plante.
    Busuioc de-al nostru, crescut din sămânță, am avut toată vara la geamul de la bucătărie, dar la sosirea toamnei a hotărât el că trebuie să își încheie ciclul de viață. Acum, în locul lui am o crăiță care a avut câteva flori, le-a lăsat, iar acum își pregătește o nouă înflorire.

    • Am cactuși de 30 de ani, iederă,viorele de Parma,aloe și n-au nici o treabă.
      Cele luate de la magazin și niște crăițe primite trag să moară.
      O fi ceva ce nu le place la noi,

  2. Sigur le pun o soluție ceva, așa mi se întâmplă și mie😦

  3. Am avut şi eu dilema asta şi am renunţat să mai cumpăr la ghiveci. Credeam că sunt de vină eu, lumina, căldura. Am un trandafir japonez acum care-a înflorit acum vreo 3 ani. Era mic şi pricăjit. Acum e înalt dar n-a mai înflorit. Măcar e verde şi pare sănătos.

  4. Aceeași întrebare o am și eu. Singurele flori de la florărie care mi-au rezistat cu anii și au înflorit și acasă au fost violetele africane. Și orhideele. Dar cu flori mai puține și mai mici. Aaa, mai am și o cală roșie, Anthurium. În rest, tot ce am cumpărat, după ce s-au ofilit florile, a murit și planta. Cu trandafirii pitici n-am avut noroc deloc. Și am tot cumpărat. I-am dus și la țară, nici acolo. În schimb, la serviciu este unul care înflorește permanent. Așa, mic, în ghiveci. Nu știu care este secretul. Poate orientarea. Acasă am ferestrele spre nord, poate de aceea violetele se simt bine , iar celelalte, iubitoare de lumină, mor.
    Dar e clar, ca la florărie nu vor înflori niciodată, oricât îngrășământ le-aș pune eu.

  5. Busuiocului ii place apa – pamantul trebuie sa fie mereu umed (dar sa nu balteasca) si sa nu fie “intarit” deasupra. Daca are frunzulite galbui inseamna ca e “inecat” (trebuie rupte aceste frunzulite). Daca e prea des, iar nu e bine – se rareste “de la sine” („luptand” pentru lumina) si risca sa moara. Ii place lumina dar nu ii place caldura. Cand zilele sunt scurte ar prefera sa aiba lumina pentru mai multe ore. Si nu ii place sa fie mutat.🙂

    • Deci e clar că e cu figuri, cu fițe, busuiocul.
      Interesant că afară nu face figurile astea.
      Să fie el sănătos pe unde crește în mod natural, că in casă nu-l mai iau.
      Mulțumesc pentru clarificare!

  6. Si eu am patit asa , pana mi-am cumparat singura seminte si am plantat eu busuioc. Am zis ca il voi folosi la greu…A ramas numai de ornament si pana de curand nu stiu daca am ruot 3 frunzulite din el.
    La magazin li se pun la radacina niste substante , ca un fel de energizante, zilnic. Aduse acasa schimba mediul, aerul , lumina….si se nlegesc sau se usuca. Am patit asta si cu rozmarin si cu menta si cu salvia. Cel putin salvia se innegrea imediat. Dar, cum am scris, mi-am plantat si , slava domnului, inca sunte verzi.
    Incearca si tu asa.
    Noi am cumparat ,ca si tine, tot felul de solutii care nu au facut mai nimic…In schimb am cumparat pamant special pentru gradina, pentru plante aromatice. Se gaseste la Hornbach.

    • Le-am pus de toate.
      Nu-i obligatoriu să stea cu noi, dacă nu le place.
      N-or mai fi altele.
      Poate dacă aș avea grădinăăăă…

      • Pai eu nu am gradina , insa asta imi doresc si eu….o bucata de pamant unde sa cultiv nepresata de spatiu.

  7. Am la servici un busuioc la ghiveci, cumparat din Lidl. Nu este foarte frumos, dar inca traieste! Vara a stat afara, sa-l ude ploaia, acum este langa geam. Ce sa zic? Nu te necaji si nu te gandi ca la mall cineva e platit sa le ude cu minuni. Cel mai probabil din faza de samanta se intampla ceva…

Lasă un răspuns

