Sa mergi drept

Fosile şi pietre

In fiecare zi,cind merg sau cind ma intorc de la servici,trec pe strada Tutunului (actual Petofi Sandor).O straduta ingusta,cu sens unic unde pe o parte sint parcari,iar pe cealalta parte chiar daca nu sint parcari,tot mai opresc unii cu masinile si mai ocupa jumatate din acel amarit de trotuar.Trotuarele sint de doua persoane si uneori doar de o persoana.Pe una din parti,din loc in loc,in mijlocul trotuarului sint stilpii iluminatului stradal.

Se numea Tutunului,pentru ca pe vremuri ducea la Fabrica de tigari ,care dupa razboi a devenit Fabrica de Tricotaje „Somesul”,iar acum nu mai este nimic.”Somesul” s-a desfiintat si a fost rasa de pe fata pamintului,urmind sa se construiasca ceva…Acum este o groapa mare acolo.

In fiecare zi ma inghesui pe trotuarele strazii cu case vechi,frumoase.E una din stradutele acelea „intime” ale orasului de dedemult,unde toti se cunosteau…

Multe din casele vechi au fost renovate in stil (fara),au aparut citeva…

Vezi articol original 224 de cuvinte mai mult

5 Răspunsuri

  1. Imi plac si mie stradutele inguste,le-am intalnit in Barcelona,cred cele mai inguste din cate am vazut. Am fost in vara la Cluj, mi-a placut, am mancat de pe „strada” in care gatesc maghiari, la preturi piperate rau. De, romanii nu stiu sa gateasca. In perioada aceea era eveniment cultural,aniversarea a 700 de ani de când Clujul a fost ridicat la rangul de oraș. (19 -21august) no comment. . O sa scriu pe pag. mea, intr-o zi, impresii.

    • In acea perioadă s-au sărbătorit ” Zilele maghiarilor” şi de aceea găteau pe stradă.
      Normal că la un astfel de eveniment preţurile sînt mai mari.Dacă ţinem cont că cei care gătesc trebuie să plătească chirie la Primărie, curent, gaz ( dacă e cazul) transportul tuturor utilajelor şi ingredientelor, cazare, etc.
      Si românii ştiu să gătească şi se manifestă pe stradă la alte tipuri de Zile.

  2. Si mie imi plac stradutele de acest gen si de cate ori ajung in orase in care am mai fost sau chiar daca merg prima data, caut astfel de stradute.
    E curios cum , uneori , acesti oameni ce sufera , sunt atat de speciali…formand comunitatea lor, in care se intrajutoreaza.

    • Din păcate această străduţă este extrem de circulată de maşini şi pietoni, pierzîndu-şi frumuseţea şi liniştea.
      Văd des nevăzători, căci circul prin apropiere de instituţia lor şi m-am obişnuit cu ei.Dar în acest caz m-am ” găinat”( piele de găină) cînd am auzit cum pune o problemă importantă, mai importantă pentru ei.
      Si sună cumplit, dacă ţinem seama că ei nu văd.
      Nu ştiu cum percep împrejurul, dar nu văd.

Lasă un răspuns

