Educatie

Fosile şi pietre

Eram copil,in vacanta la o matusa,la tara.

Traia si tatal unchiului meu.Un batrinel cu parul alb,orb-de batrinete.Avea nouazeci si ceva de ani.

In fiecare dimineata unchiul il spala cu apa rece din fintina,il barbierea daca era cazul si-l ajuta sa se imbrace.Dupa ce mina isi lua cirja facuta din lemn de corn si se aseza in fata casei pe un scaunel,cu fata la drum,de parca astepta pe cineva.

Isi sprijinea bota de perete,la mina stinga.

Se mai intimpla ca trecind pe linga dinsul,sa-i mut bota citiva centimetri,atit cit sa n-o ajunga.Daca trecea unchiul prin zona,ii punea bota la indemina,il mingiia si-si vedea de treaba.

Intr-o zi,s-a prins bunicul de manevra mea si mi-a spus:

-Ti-oi trage citeva alduituri pe spinare cu bota asta de corn,de-i crede ca-i duminica si a venit popa la biserica!

A aldui= a binecuvinta

L-am intrebat pe unchiul meu ce a vrut sa spuna bunicul si…

Vezi articol original 192 de cuvinte mai mult

9 Răspunsuri

  1. Eu chiar cred că era o altă lume. Care nu mai e nici măcar acolo, pe uliţele satului…
    Era totul mai pe tihnă, era mai cu suflet, parcă.

  2. E firesc să fi fost o altă lume, o lume care-i într-o continuă transformare. De aceea e bine să ştii şi o meserie, că nu se stie cum se învârte roata şi trebuie să trăim cu demnitate! Frumos articol, felicitări!

  3. Și eu am fost „binecuvântat” cu câte o nuia, de mama. Îi sunt recunoscător că a avut efect.🙂

  4. He, he! Care copil n-a făcut năzbâtii în copilărie? Ce de șicane îi mai făceam și eu bunicului, care se mai și supăra, dar apoi zâmbea și-mi trăgea o „binecuvântare” cum numai la el am auzit: „`tu-ți norul mătii de copil!” Iar eu fugeam râzând că i-am mai tras o glumă bunicului. Of, ce departe sunt acele vremuri…
    Câd despre joardă pe cârcă…. am luat destule de la mama și câteva și la școală!😀 Și-au prins bine.
    Toate cele bune!

Lasă un răspuns

