O iesire la aer

Despre lemnul silicifiat am scris aici:

https://fosile.wordpress.com/2011/01/22/lemn-silicifiat/

Fosile şi pietre

Impreuna cu un prieten pasionat de zbor-deltaplane cu sau fara motor,avioane,parapante cu sau fara motor-am iesit un pic la aer.

M-a scos din Cluj intr-o dupa amiaza ,sa luam aer,sa privim soimii si pasarile in zbor,sa vedem stinci si iarba mingiiate de vint,sa ne plimbam pur si simplu.

El cu ochii pe sus,eu cu ochii pe jos.

Vorba lui: cine se-aseamana…nu sintem normali !

Tot asa,umblind brambura,ascultind gizele si vintul fiecare incotro il duceau ochii,l-am vazut.Statea singur in iarba,aproape acoperit si ma astepta.

De mult ma astepti,mai copile-i-am spus si-am inceput cu miinile goale sa scot iarba din jurul lui,pamintul si sa-l scot afara.

Ne-am intors fericiti acasa.El ca a gasit un loc de unde poate sa-si lanseze noul avion ,iar eu,ca l-am gasit pe dinsul,lemnul silicifiat.

Pun si citeva detalii,

Are  zece kilograme si ceva si aproximativ treizeci de milioane de ani.

Se pare ca n-a asteptat degeaba.Ne-am reintilnit.

Vezi articol original

11 Răspunsuri

  1. Ce valoare ar avea lemnul asta , daca , utopic vorbind, l-ai scoate la vanzare?
    Tare faine sunt iesirile astea in natura. Eu sunt tare bucuroasa cand ajung asa , sa ma plimb…

    • In zonele în care se găseşte din abundenţă ( SUA) ajunge pînă la 12 dolari poundul, adică aprox.24 dolari kg.
      In funcţie de particularităţi specifice sau de zona poate creşte.
      Dacă este tăiat şi şlefuit preţul este mult mai mare.

      • Inteleg ca poti obtine bani frumosi…. 😊

      • Dacă ai scule cu care să-l tai şi să-l şlefuieşti,
        dacă ai destule încît să merite să mergi la bursele de la Miskolc, Budapesta, Munchen, Paris,
        şi dacă ai noroc să fie acolo acel căutător de piese deosebite, rare, din zone încă necunoscute ( Romania), da se pot cîştiga bănuţi.

  2. Câți oameni vor fi trecut pe lângă el, fără să știe ce este? Un ochi cunoscător și pasionat, l-a zărit din prima! Și îi cunoaște și valoarea. Pe mine mă impresionează mult vârsta acestei piese….

    • Poate că mulţi au trecut pe lîngă el sau nimeni, căci nu e o zonă des circulată.
      Cînd îl găseşti nu te gîndeşti la valoare.Pur şi simplu te bucuri că ai trecut pe acolo, că l-ai văzut şi că l-ai putut scoate din pămînt.
      E doar bucurie.Ca o reîntîlnire cu un prieten vechi.
      Vîrsta este dată de stratul geologic din care a fost scos, nu datări specializate, care ar putea spune mai multe despre el.

      • Foarte frumos spus. Tocmai această bucurie îi dă o valoare inestimabilă. Și nu mă refer la valoare bănească, ci una de suflet!

  3. Varsta lemnului este fantastica! Cum statea acolo in iarba si pamant? Pe jumatate ingropat?

    • Cum am spus şi mai sus, virsta este dată de stratul din care a fost scos.
      Iar stratul este estimat a aparţine neogenului.
      Ieşea un pic ( cam 10 cm) la lumină.Abia după ce l-am scos am văzut cît este de mare şi bucuria a fost pe măsură.

      • Sa atingi un lucru care a existat si acum zeci de milioane de ani…

      • Asta nu-i greu.Mergi pe marginea unui pîrîu ( de fapt oriunde) şi pui mîna pe orice piatră.
        Lemnele sau a fosilele, in general, sînt altfel pentru că au fost vii şi demonstrează că viaţa a existat pe pămînt de foarte mult timp.
        Iar multe dintre ele mai păstrează energia aceea specifică vieţii, plus informaţia energetică acumulată de-a lungul timpului.
        De aceea, eu zic că ele ne găsesc pe noi şi nu invers.

Lasă un răspuns

