De-ale mele dulci

Întîi trebuie să fac nişte precizări.

Mi-au plăcut întotdeauna dulciurile.În copilărie mîncam 1 kil de caramele pe zi, pe lîngă alte ciocolate sau îngheţate.

Mai aproape, după ce am dat de gustul ciocolatei Primola cu lapte, mîncam cîte trei patru pe zi.

Asta pînă ce am avut ceva baiuri cu ficatul şi a zis dl.doctor s-o las mai moale.

Noroc că tocmai atunci au schimbat ăştia de la Primola reţeta, care nu mi-a mai plăcut.

Dar tot noroc, că au scos cei de la Poiana ciocolata cu lapte aerată care îmi place la nebunie.

În urma cu vreo 6 ani îmi luam doar o Poiana aerată pe zi- unu, că trebuia să reduc şi doi, că le-au scumpit tare.

In drumul meu spre locul de muncă tocmai s-a deschis un nou magazin aşa că am intrat să-mi iau ciocolata.

Erau trei vînzătoare.Două fete şi o doamnă de  vreo mie de kile care stătea pe un scaun şi abia respira.

Vrînd eu să fiu glumeţ cer: o Poiana aiurită, vă rog!

Zice cea de pe scaun- ce-i mă sclebţi ( scheletule), mă faci aiurită?

Si de unde ştii că mă cheamă Ana, muce ( mucosule)?

Respiră adînc şi rar, mama, zic.

Amu mă faci şi bătrînă?

Păi, dacă la 55 de ani îmi zici  muce, înseamnă că eşti mama.

Fetele se prăpădeau de rîs şi una i-a adus ciocolata să vadă că am glumit.

Adică, io mor că abia suflu şi tu faci bancuri?

Ia-ţi ciocolata şi să nu mai vii p-aici, că-ţi rup picioarele cu cîrja asta, că şi-aşa nu cred că mă   tine!

Acum am lăsat-o mai încet cu ciocolata.Cam una două pe săptămînă.

Eventual dacă aş mînca din aia neagră.

Nu-mi place, neagra, dar am găsit neagră cu caramel şi parcă, parcă…

23 Răspunsuri

  1. Merita şi o cârje la cât de bună e… ::D

  2. Mai am un iepuraș de ciocolată de la Paște. Cred că azi îi fac felul, dacă tot mi-ai făcut poftă.🙂

  3. Nici când copilăream (la propriu) nu mi-au plăcut dulciurile. Copilăresc în continuare – la figurat – şi am aceeaşi reacție față de dulciuri. Uneori, mai mult din politețe, rup câte o bucățică, eventual ciocolată cu lapte şi alune. Cam asta e…

    • Copilărim cu toţii pe bloguri, deci ne încadrăm la partea de joacă.
      Mi-ar place să fiu cu tine cînd am fi serviţi cu ciocolată…

  4. Io as declara ciocolata aliment obligatoriu si l-asintroduce in toate retetele. Din pacate nu mananc pe cat de des mi-as dori. Iar pe cea amaruie sa nu o mai vad in ochi , m-am scarbit imens de ea , mai ales ca ori de cate ori am incercat vreo dieta , mi-au fost scosi ochii cu ciocolta cu 75 sau 85 la suta cacao…sa nu o mai vad!

  5. N-am mai mâncat ciocolată de trei zile, sunt în sevraj… Și-acu, peste ce-mi căzură ochii?! E clar, diavolu’ mă ispitește! 😃 Doamne, ține-mă în casă!

    • Nu cred că n-ai rezerve strategice în casă.
      De aceea vrei să stai acasă?

      • Nu am rezerve, jur! Cand ma apuc de diete, elimin orice fel de tentatie din jur, nu sunt atat de tare mereu, incat sa rezist.🙂 Asta e unul dintre dezavantajele lucratului de acasa – ajungi imediat la frigider.😀

      • Nu-mi închipui că eşti, permanent, la diete.
        Deci, ceva rezerve trebuie să fie în casă.Nu de alta, dar să ai cu ce să-ţi schimbi gustul, uneori.
        In plus, cele ţinute în frigider sînt mai tari şi poţi să le ţii mai mult în gură, să savurezi gustul, să visezi…

  6. „Vorba dulce mult aduce”, dar prea multă ciocolată dulce, NU !

  7. Eu mănânc o ciocolată la trei luni…în trei minute…până mi se face acru…și amar…apoi am pace câteva luni….Toată treaba e să îți întrebi organismul…știe el ce îți lipsește…

  8. Si eu mancam cate o ciocolata pe zi cand eram mai tinerica, pana in vreo 30 si un pic de ani, apoi pe motiv de silueta am rarit la patru patratele pe zi. In prezent am aproape un an de cand n-am mai atins ciocolata.

    • Si faptul că nu mai mănînci ciocolată se vede?
      Sau e tot atîta în ce priveşte silueta, dar mai ai şi pofte…
      E drept că la cîţi trandafiri ai poţi face o dulceaţă atît de bună şi aromată că nu-ţi mai trebuie ciocolată.

  9. Și eu iubesc ciocolata, dar o mănânc cu măsură: cât încape! :))

Lasă un răspuns

