Zilele Clujului

Na, au fost şi Zilele Clujului.

Mai slab decît anul trecut- aşa mi s-a părut mie.

Da, eu am o rîcă.

Dacă tot sînt zilele  oraşului, de ce nu sînt promovaţi cei din oraş şi împrejurimi?

Si asta e valabil pentru orice oraş sin ţară.

Păi, avem o grămadă de meşteşugari , în toate domeniile.

Lor ar trebui să le ofere Primăria standuri gratuite şi doar pentru străini ( din alte localităţi) să perceapă chirie.

Jur împrejurul oraşului sînt alţi nenumăraţi creatori de artă populară şi nu numai, dar …

Să fie promovaţi cîntăreţii şi formaţiile locale de toate genurile.Si româneşti şi ungureşti şi ţigăneşti ( să-i cunoaştem pe ţigani şi prin cultura lor, căci altfel îi vedem toată ziua) şi alte naţii care convieţuiesc aici.Dansuri populare şi nu numai.Că avem şi şcoli de coregrafie, de muzică, de teatru, de desen, tehnice şi cîte altele.Ei trebuie promovaţi, încurajaţi,  reprezentaţi, căci sînt din Cluj, nu?

Dacă tot a fost noaptea muzeelor ( adică de la ora 19 la ora 24 ), putea fi o noapte a poeţilor, a scriitorilor, a bibliotecilor, a tipografilor, a legătorilor de cărţi, căci avem şi avem cu ce să ne mîndrim.

De ce să auzim de poeţii şi scriitorii noştri numai de prin alte părţi?Cînd îi avem aici, lîngă noi, pe străzile , magazinele, pieţele  noastre.

Cam aşa, cred eu,  că ar trebui să sărbătorim zilele oraşului nostru.

16 Răspunsuri

  1. Subscriu.
    Din pacate, promovam mereu altceva, din alte parti, uitandu-i pe cei mai buni ai urbei.
    Poate … cine stie, ii vor promova …. altii!😛

  2. Se promoveaza hotia si mafia🙂 cei care vor sa faca bine sunt inlaturati ,nu stiu daca mai exista cineva atat de inversunat contra acestor conducatori ai tarii ,trebuiau oameni competenti si luat de la zero sa nu mai fie atatia privatizati pe bani furati si nemunciti din buzunarele noastre si atunci nu se mai lafaiau in alte tari plimbandu-se si depunand banii in conturi straine ca sa nu stim noi ce averi colosale au ei

    • Asta-i, deja altă poveste.
      Eu ziceam de zilele oraşului.
      Cam despre Cluj ar fi vorba, deşi se potriveşte şi altor oraşe din ţară.

  3. Perfect de acord cu tot ce ai scris…
    La Timisoara se face si asa , insa fiecare localitate din judet si chiar din regiune , de la orasel la sat , organizeaza ruga , asa ii spune la zilele urbei respective , cu dans specific localitatii si uneori mancare.
    Daca satul este preponderent german sau sarb sau…nah , nu mai stiu eu ce natie de pe aici , predomina manifestarile de gen.
    In Timisoara , cand sunt zilele orasului,, sunt numai concerte de muzica usoara. In schimb cand este Ruga Timisoarei , se aduna multe formatii de dansuri populare , vin si invitati de peste hotare , cantareti din diferite etnii…e foarte fain.

    • Nu ştiu ce e aceea „Ruga”, dar dacă se promovează local-ul e, deja mai bine decît la noi.
      Aici erau tarabagii veniţi de prin Ardeal, dar din Cluj doar un sculptor şi o tanti cu specific maghiar de la Mera.
      Dacă ar fi venit toţi meşteşugarii din Mera ar fi umplut o stradă cu tarabe, iar cele făurite de ei sînt extrem de frumoase- cusături de tot felul, cipcă ( macrame), tesături, oale şi ulcele, împletituri,picturi etc.
      Sînt în zonă sculptori în lemn şi piatră.Că de cînd e Clujul, tot ce s-a construit aici este cu piatră de la Cheile Baciului şi de la Viştea şi sculpturi în alabastru- gips- care se găseşte pe la Aghireş, Leghia.
      Nici nu-mi vin cîte „chestii” se fac pe plan local.S-ar putea umple tot centrul vechi al oraşului.
      Iar de muzici ce să mai vorbim…

      • Mestesugari nu prea sunt….aproape deloc…uneori mai vin unul , doi…insa mancare si muzica , cat cuprinde. Ruga se numeste festivalul respectiv , generic zis. Indeobste aceste rugi sunt sub paronajul unui sfant. Ruga Timisoarei are loc de Sfanta Maria. Cred ca i-a ramas numele de ruga dat fiind faptul ca oamenii se rugau cu totii atunci si apoi incingeau jocul.

  4. Când interesele lor sunt mai presus decât ale locuitorilor oraşelor pe care le „conduc”, ăsta e rezultatul…

  5. Eu n-am vazut mici! Cu toate ca erau puzderie de tarabe cu mancare. N-am vazut Ursus, e clar plecat definitiv din Cluj! Nu mi s-a pus pata pe nimic, ceea ce rar se intampla. De fapt, a fost muzica si tot felul de chestii in parc. Si cred ca au fost focuri de artificii! Ce s-a bucurat lumea… Cred ca suntem noi prea pretentiosi😦 .

    • N-au fost mici, că n-or fi tradiționali, dar a fost gulaș la cazan și a fost singurul loc cu mîncare unde , sîmbătă, era coadă permanent.
      E drept, a fost și sushi tradițional.
      Nu cred că sîntem prea pretențioși dacă ne dorim să promovăm orașul nostru cu tot ce-l reprezintă.

  6. Ştii că nu zici rău!! Şi eu am rămas surprinsă neplăcut de orarul muzeelor. Abia am apucat 4. Dar eu sunt de vină că m-am holbat ca… la toate exponatele! Aşa că mi-am propus ca la vară să le iau pe rând că preţul biletului este foarte mic! Dar a fost totuşi fain! O zi bună!

    • Păi, de aceea mergem la muzeu, să vedem tot.
      Eu n-am fost pentru că merg în timpul liber, dar am văzut programul şi m-a scos din sărite.
      Atunci de ce-i mai zice „noaptea”, dacă ţine doar cîteva ore de seară?

      • A, sigur, şi eu le-am văzut aproape pe toate, dar n-am vrut să ratez o plimbare nocturnă! N-am văzut muzeul mitropoliei niciodată şi cum era expusă icoana din Agârbiciu, acolo am făcut primul popas. Ţeapă am luat la UBB, că n-au anunţat că este în renovare şi aveau deschis doar vivariul. Şi cum n-avem maşină pliabilă, deplasarea dintr-o parte în alta a durat cam mult. Una peste alta a fost bine sau au fost mai multe bune decât neplăcute! O zi bună!

Lasă un răspuns

