Libertatea unora

Era joi seara.Am ieșit cu cățelușa la plimbare.Plimbarea obișnuită unde ea aduce zîmbetul pe fața oamenilor cînd se oprește în fața lor dînd din codiță.

Mai mulți i-au zîmbit și au mîngîiat-o, alți căței  i-au făcut curte, a mirosit totul în amănunt, că nu se știe cine a mai trecut pe acolo într-o zi.

Deci, o plimbare normală, mai ales că a ținut cu tot dinadinsul să-i susțină vocal pe căteii care așteptau la cîte o ușa de magazin și protestau, să se certe cu cîte o ceva care nu sună bine, o motocicletă care sună prea tare, un tip cu o căciulă caraghioasă.Căci da, e tare vorbăreață cățelușa noastră.

La un moment dat venea din direcție opusă o tînără cu o cațelușă.Nici un bai .Cățelușa era liberă și zburda pe trotuar.A venit la noi, s-au mirosit și a mușcat-o pe a noastră.Am intervenit, căci a noastră fiind în lesă nu se putea apăra.

https://fosile.wordpress.com/Dacă aș fi fost un tîmpit și i-aș fi dat un picior la cealaltă cățelușă?

Dacă aș fi alungat-o în stradă unde circulația este mare?

Dacă?…

Oare de ce tînăra nu-și plimba cățelușa în lesă, dacă știa că e agresivă?

Sau nu știa? Cu atît mai mult, mai ales că nu o asculta, preocupată să mai atace și să se ferească de mine, care o amenințam cu degetul.

Doctor, anestezie locală, cusut, antibiotic,…aveți grijă să nu-și scoată firele…, îi dați cite jumătate de mîine seară…

Noroc că nu e supărăcioasă , cum era prima noastră cățelușă care, după o astfel de întîmplare, n-ar fi vorbit cu noi o lună.

Acum e mai bine, e veselă, povestește cu toată lumea, se bagă in seamă și normal că patul e numai al ei.

27 Răspunsuri

  1. Asa rau a muscat-o?! Saracuta..😦 Sa se faca bine cat mai repede ! E tare dragalasa !🙂

  2. Of, draguta de ea… Sper ca e OK acum. Am avut si eu un bichon maltez, Snoopy, putin mai mare ca o pisica, dar cu suflet de leu. Daca era atacat, nu se dadea batut, se lupta parte-n parte, si nu o data l-am scos din incaierari din care n-ar fi avut nicio sansa. Ma si mir de mine cat curaj aveam sa intru intre el si caini-lup sau dobermani… Dar il iubeam prea mult (si el pe mine), asa ca frica disparea instantaneu…🙂

  3. Totdeauna vor exista unii mai egali decât alții, unii mai liberi decât alții.
    Păcat că această libertate s-a răsfrânt asupra cățelușei voastre nevinovate.

  4. O patim si noi destul de des. Bruno nu iese fara lesa pe strada. In zilele cand e mai agitat (de obicei iarna si cand ploua, caci il sperie caciulile si umbrelele) chiar si cu botnita. Intalnim catei care umbla liberi si care ataca, in vreme ce stapanii se fac ca ploua. Eu incerc sa linistesc cainele strain si in acelasi timp sa il feresc pe al meu, sa nu fie ranit. Stapanul celuilalt caine continua sa nu observe. Cum rabdarea mea are si ea o limita si cum nerusinarea ma deranjeaza, uneori las lesa lunga, sa faca Bruno liniste. Abia atunci se sesizeaza si stapanii. Aoleu, mi-l mananca! Tine cainele, doamna! Aha, deci se poate! le spun eu, in vreme ce ma straduiesc sa il linistesc pe Bruno, care are 24 de kilograme. :))))

    • Nici a noastră nu s-ar fi lăsat dacă n-ar fi fost legată şi ţinută.
      Cum nu ne-am mai întîlnit cu astfel de situaţii, soţia o ţinea, fără să-şi dea seama că-i limitează mişcările şi posibilitatea de a se apăra.
      Ei, o dată-i prima dată.
      Iar eu, n-am să mai las cîinii liberi să se apropie de ea.

      • De la sotul meu am invatat si eu sa las lesa lunga, sa ii ofer cainelui posibilitatea de a se apara. La inceput tot asa faceam, il tineam cu lesa scurta, limitandu-l. :))

      • Doă ar fi motivele noastre pentru lesă scurtă.
        Cînd era mică culegea toate gumele de mestecat aruncate pe jos şi e tentată şi acum de tot felul şi din cauza bicicliştilor care circulă pe trotuar.
        Cînd ieşim la pădure nu-i nici o problemă, o lăsăm liberă şi nu pleacă de lîngă noi.

      • Nu vreau să o las să se înveţe bătăioasă.Destul că-i guralivă şi se ia de cîini mai mari şi-i face de rahat, le vorbeşte urît şi se repede la unii de parcă ar vrea să-i mănînce de vii.E drept că majoritatea n-o bagă în seamă.

  5. Da, cu lesa scurta e mai usor de strunit. „Lesa lunga” pe care o folosim cu Bruno are de fapt mai putin de 2 metri. :))) Rar o las asa. In general folosesc o jumatatede metru, cat sa il tin la piciorul meu.
    Hi, hi, cunosc genul de catel mic si guraliv. :))) Cu cat sunt mai mici, cu atat latra mai tare cand intalnesc „namile”. Bruno, baiat fiind, ramane linistit cand ii ies in cale fetite. Cu masculii e mai greu…😀
    Dar, pe cat posibil, incercam sa nu toleram agresivitatea si sa o corectam. Nu ne dorim caine de lupta…

    • Noi am avut numai căţeluşe.Asta-i a patra în 32 de ani şi niciuna n-a fost în halul ăsta de vorbăreaţă.
      Trebuie să ştie tot cartierul cînd ieşim afară, iar noaptea cred că află şi localităţile din jur.
      Doamne feri să ne despărţim cînd ieşim împreună.

      • :))) E si tare frumusica! Normal ca vrea sa atraga atentia asupra ei si sa se lase admirata, indiferent de ora la care isi face plimbarea. :))))
        Eu am avut o singura catelusa (nu era chiar mica – un malamut de Alaska). In rest doar caini, dar nici unul asa incapatanat cum e Bruno. Cel mai cuminte si ma inteligent a fost Sultan, cainele care isi are jurnalul propriu pe blogul meu. :)))

  6. Doamne…cum scriam eu mai deunazi: umanii sunt animalele! 😔 Doamna aia ce o fi avut in creier!? Sper sa o muste si pe ea vreo nebuna pe strada si sa aibe nevoie de cusaturi….

  7. Of, of sărăcuţa! E tare drăgălaşă! Să se facă bine repede!
    Şi eu, sincer, aştept cu mare interes primele amenzi pe la noi că, onor Primăria, a promis că se va aplica serios noua lege cu fără lesă egal amendă mareee. Doamne dă!

  8. Eu tot catei mici am si cand e cate un pericol pe strada, ii ridic in brate si merg cu catelul in brate pana trece pericolul. Cainii care reprezinta pericol pentru ei , se sperie de noi, oamenii cand ii apostrofam sau alungam.

    • Dacă poți prevedea pericolul.În cazul de față n-am bănuit nimic.In plus, este lunguță, are 12 kg și nici nu stă cuminte cînd e rost de scandal.
      Ceasul rău, pisica 13.

  9. Imi pare tare rau pentru nefericitul accident,in care un caine needucat,
    precum si stapana,au pricinuit suferinta unei „familii” !
    Poate doar „durerea la buzunar”a stapanului, v-a pricinui „un atac de bun simt” stapanului !
    Insanatosire grabnica !

  10. Incerc sa vad partea plina a paharului si sa spun: bine ca nu a fost mai rau. In urma cu muuulti ani am lasat peckinezuca libera in parc si s-a apropiat un caine lup. Stapanul aceluia m-a linistit ca se intelege cu fetitele, asa ca… A inhatat-o pe a mea si a dat cu ea de pamant, fara sa putem face nimic. Asa cum spui, o buna bucata de vreme catelusa pleca din camera in care intram eu, refuza mancarea de la mine. Era suparacioasa rau.
    Toate cele bune!

    • Bine că nu a fost mai rău.Dar tot am rămas cu o rîcă și o frică în plus.
      Ea, cățelușa a și uitat.E veselă și-și vede de viață.
      Multumim!

  11. consider ca un animal e ca propriul copil …as suferi cand ar fi lovit asa, din neglijenta altora.

Lasă un răspuns

