Privirea

Sînt răcit.

Adică mucos, plîngăcios, îmi simt şi capul, mă doare carnea şi după ce îmi suflu nasul mi se înfundă urechile şi nu mai aud decît un murmur continuu de parcă ar fi valurile mării auzite noaptea de la distanţă sau frunzele unui plop la fiecare adiere de vînt sau aplauzele dintr-o sală îndepărtată.

Dacă tot e pauză şi e soare afară, mi-am zis că n-ar fi rău să merg pînă pe malul Someşului.Să stau, să ma uit la apă, la flori, la raţele sălbatice care populează rîul.

Sălciile plîngăcioase sînt pline de flori, nucii plantaţi pe mal au început să scoată frunze, buchete galbene de flori de rostopască înseninează  verdele crud al ierbii, iar răţoii frumos coloraţi se joacă prin apa care curge lin.

Mergînd pe o cărare din apropierea malului am văzut o raţa cu o grămadă de boboci înotînd pe lîngă mal.M-am oprit să-i văd şi ca să nu se sperie de mine.

Ba se fugăreau pe apă, ba se scufundau şi la un moment dat au ieşit pe mal, căutînd cîte ceva prin iarbă.

Toată această linişte, frumuseţe a fost spartă brusc de apariţia unui fulger portocaliu.O pisică mare s-a aruncat printre boboci în măcăitul disperat al raţei.Cînd am văzut raţa  şi bobocii pe apă, m-am liniştit, dar pe cărare a apărut pisica cu un boboc în gură.

Incă mai mişca amărîtul.

Pisica s-a oprit în faţa mea şi mă privea fix, dînd din nervos din coadă.

Am văzut ce  înseamnă o privire de ucigaş.

Nu-i era frică de mine.Mă privea triumfătoare, cu bobocul în gură şi după cîteva clipe a sărit peste un gard şi s-a dus.

Se mai auzea măcăitul disperat al raţei, apa curgea la fel de lin, sălciile plîngătoare se ondulau la fiecare adiere, soarele strălucea în continuare.Cu inima în gît mi-a trecut cheful de plimbare.

19 Răspunsuri

  1. Mama Natura isi iubeste toate speciile…

  2. Cam asta e legea care guvernează tot ce mișcă: cel puternic îl înghite pe cel slab.😦 Totuși eu iubesc pisicile. Încă de copil, n-am fost niciodată solidară cu bietul Jerry, de exemplu, personaj care mă enerva la culme. Un șoarece obraznic, stricător, enervant și nimic mai mult. Cred că am fost singurul copil care ținea cu Tom. Doar că acolo Tom nu învingea niciodată, victorioasă ieșea, chipurile, ”istețimea” (obrăznicia) și aparenta slăbiciune a celui mic😉 .

    • Si eu iubesc și pisicile.
      Sînt convins că și pe această pisică o vînează unii cîini, unii oameni, că e mereu în pericol de a fi călcată de mașini prin traficul infernal din zceastă zonă industrială.
      Dar aș fi preferat să nu asist la scenă.

  3. „Extincţia este regula. Supravieţuirea este excepţia” – asta a produs-o deşteptul de Carl Sagan. Dar mă îndoiesc că felina respectivă a auzit de el. ☺ Sănătate vă doresc!

  4. Nu te cred; dovada🙂

    • In comparație cu alte regnuri noi, oamenii, avem libertatea de a alege dacă credem ceva sau nu, cu sau fără dovezi.

      • Oh,da! bine ca mi-ai amintit.Utase-m. (…totusi doua, trei poze … ,sa ne arati Somesul. Ce zici?) 🙂

      • Eram în pauză la muncă.
        Cînd sînt la muncă n-am aparat foto la mine.
        Poate cu altă ocazie.

  5. Cred ca te-a afectat… Oricat ar fi natura de natura, sa fii martor la asa o chestie nu e de ici, de colo. Ai mai avut si alte experiente asemanatoare, parca te cauta special. Nu mai bine de mine ca nu am Somesul aproape si nici pauza de facut ce vreau? Avantaje si dezavantaje, dar tot nu te invidiez pentru stomacul facut ghem astazi.

    • Normal că m-a afectat.
      Stii cum e, una e să știm că pisica vînează și alta să o vedem facînd-o.
      Una e să știm că vînează șoareci, pe care noi îi considerăm dăunători și alta să o vedem vînînd un boboc de rață, care nu face nimic rău nimănui.
      Odată în plus mi s-a atras atenția asupra cruzimii vieții.
      Nu, n-ai de ce să mă invidiezi.

  6. Deh, lupta pentru existență își spune cuvântul… chiar sub nasul nostru. Apropo de nas și urechi înfundate… încearcă să suflii, pe rând, câte o nară și nu ți se vor mai înfunda urechile!!! Ever, never.
    Altfel, să știi că dacă te tratezi nu-ți trece mai repede de o săptmână, iar dacă nu, te faci bine în 7 zile! Sănătate!

    • Să știi că pe rînd mi le suflu.
      De vreo doua luni tot aștept să treacă cele șapte zile și săptămîna respectivă, că m-am plictisit deja.
      Multumesc!
      Bine ai venit pe-aici!

  7. Ți-a stricat Zen-ul dar poate ți-a mai ameliorat răceala. Sau mucii. Sănătate multă! O țuică fiartă merge?

  8. Of, ce dure sunt aceste legi nescrise ale vieții. Unii trebuie să moară, pentru ca și alții să trăiască. Nu e un spectacol deloc plăcut. Păcat, căci era o plimbare atât de frumoasă.
    Multă sănătate și numai bine!🙂

Lasă un răspuns

