De-ale mele

Nu ştiu cum naiba puteam rîde atît de mult, pe vremuri.

Si rîdeam, nu glumă.

După primul curs ne adunam pe la cîte un Lacto, la un iaurt, lapte bătut, smîntîna cu cornurile aferente, să ne mai prindem  sufletul.

Nonu, după ce şi-a terminat laptele bătut şi-a scos tigara şi şi-a aprins-o.Normal că toţi am izbucnit în rîs şi normal că toată lumea a fost împroşcată cu picături albe de la cei care erau cu gura plină.

No, mai rîzînd, mai înjurînd în surdină şi-au văzut toţi de treabă pînă cînd vrînd să văd daca mai am iaurt în sticlă, mi-am turnat ce mai rămăsese  în ochi şi pe faţă.

Alt hohot de rîs, alti picuri pe toată lumea, bătrîni boscorodind in diverse limbi-română şi maghiară.

O doamnă mi-a arătat obrazul.I l-am arătat şi eu pe-al meu plin de iaurt şi a plecat rîzînd.

Doamne, cît puteam rîde pe vremuri…

9 Răspunsuri

  1. Şi eu am senzația că altădată râdeam mai mult. Poate este doar o părere, râsul rămâne râs indiferent de vremuri. Totuşi, de prea multe ori, acum, descoperim o oarecare doză de ipocrizie ascunsă sub zâmbete de complezență. Şi nici bancurile, spre exemplu, nu mai sunt aşa suculente. Nu suntem un popor trist. Poate doar întristat de la o vreme…

    • Da, întristat.
      Poate că rîdeam pentru că eram tineri. Ni se fîlfîia de regim şi ne bucuram de viaţă.
      Cred că şi tinerii de acum rîd.
      Sper asta.

  2. Hai, lasă nostalgia, sigur ai și acum o mulțime de motive să râzi. Râs sincer, din tot sufletul. Cred că ține de fiecare. 😊

    • Nu prea am motive şi chiar cînd se întîmplă, iese doar un zîmbet.Uneori mai rîd, dar în interior.Nu ştiu de ce.
      Vezi, la tine scrie : fata veselă
      La mine: fosile

  3. …să nu ajungem la vorbele lui Caragiale (nenea Iancu), scrise într-o epistolă către Vlahuță: ”noi am rîs destul, copiii noștri vor avea de ce să plîngă”!…

  4. Da, tinerețea are în ea, în mod natural, un filon de veselie; e bine când reușim să păstrăm ceva din darul ăsta… 🙂

Lasă un răspuns

