Oare

M-am dat mult cu maşina.Din 1974.

Intotdeauna am visat să particip la curse, mai ales că aveam de la cine să învăţ aici, la Cluj.Dar n-a fost să fie.Singurele curse la care am participat au fost cele cu carturi, neoficiale.La cartodrom eram carturi cu motoare de Mobra, blocate in viteza a doua, să se poată da şi cei mici, fără probleme.După ce se încheia programul, montam schimbătoare pe cîteva carturi şi ne dădeam pînă ameţeam.Depășiri, ieșiri în afara pistei, rotiri, chiar mici accidente,viteză cît putea motorașul de Mobra,pe linia dreaptă.Era tare frumos.

Acum, n-am ieşit din casă din cauza unui film cu curse auto.Il trăiesc de parcă aş fi acolo.

Nu, nu sînt vitezoman.Imi place să mă dau cu maşina. Să văd tot ce se întimplă în jurul meu, să văd peisajul, căprioare, păsări, copaci, iar asta nu se poate la viteză mare, cînd vizibilitatea se reduce la un culuoar  îngust , pe șosea înainte.Imi place mai mult șoseaua de munte, cu viraje multe, decît soseaua dreaptă.Mi se pare plictisitoare.Imi place să alunec ușor peste denivelări,ca și cu o barcă pe valuri, nu să trec, in viteză, pe deasupra lor.

Sînt, mai degrabă prudent, atent la toți cei din jurul meu-mai ales că par să fie foarte mulți aceia care nu cunosc indicatoarele și legea circulației, în general.

Pentru mine și condusul e o joacă.Mă joc așa cum o fac cei mici, cu seriozitate.

Zilele trecute am făcut ceva modificări in casă, iar pentru asta a trebuit să strîng toate pietrele în cutii.

Intenția era să le las în cutii, dar nu pot.Imi sînt dragi și mi-e drag să le văd.

Din păcate nu mai încap toate cîte au fost înainte pe rafturi.

Oare pe care să le scot, pe care să le mai pun.Pentru fiecare piatră am mers kilometri pe teren, am cules-o din apă, din noroi, am dus-o în spate sau in sacoșe de mi s-au lungit mîinile.Pe unele le-am tăiat sau doar le-am șlefuit manual zile, săptămîni, luni, micron cu micron, pînă au ajuns în faza asta.

Am renunțat la multe din ele pentru a-mi putea susține financiar pasiunea.Au ajuns prin toată lumea, la alti pasionați, iubitori de pietre.

Ca și drumeția, ca și mersul pe munte și studiul , parțial al geologiei si colectarea și prelucrarea pietrelor a fost tot o joacă.

Acum, dacă nu mai șlefuiesc, merg mai puțin pe teren pentru recoltare, parcă mi-e greu să nu le văd pe cele pe care le-am păstrat încă pe lîngă mine.

Oare am rămas  un copil care, încă, se mai joacă sau încep să dau în mintea copiilor?

5 Răspunsuri

  1. Ai ramas fidel pasiunii.Copilaria din noi, nu dispare odata cu trecerea timpului,este elixirul vietii.

  2. „Mintea copiilor”? Nicidecum. Am fost şi rămânem copii – ceea ce este un privilegiu. Poate că sunt şi persoane care şterg copilăria cu buretele, nereuşind să „întoarcă” timpul, însă am convingerea că, fără a-şi da seama – îşi accentuează propria îmbătrânire.
    Copii în suflet şi nu numai – mereu trag cu ochiul la maşinuţele metalice sau la trenuleţele electrice. Asta ca să dau doar un exemplu. Asta este.🙂 Şi-i frumos. Şi bine. Şi reconfortant.🙂

  3. Io nu-i zic copilareala , ci pasiune…si nu o pierde si nu renunta la ea cat traiesti…Si nu esti singurul , subscriu la pasiuni si eu…de ce nu? Le putem spune si hobby…

  4. Pai atunci, noi toți am „dat în mintea copiilor”?
    Că și eu am adus în bagaju’ de cala, alge, scoici și câteva pietricele de pe malul Atlanticului. Mi-a fost rușine să spun până acum, da no, am spus-o (scris-o) ! :)))

  5. Cred că ai dat în mintea copiilor acum foarte mulți ani, iar acum nu faci decât să urmezi acest drum. Și mai cred că-ți și place.😀
    Și eu am pietre, altfel decât tine, dar țin la ele, pentru că-s culese dintr-un anumit loc. Și mai am și lemne, unele prelucrate de mine în diverse forme. Nu-i artă, ci doar joc, al meu cu lemnul.

    Te simți bine? Atunci nu mai contează nimic altceva.

Lasă un răspuns

