Pagina 25

In tinerete eram un pic mai altfel decit acum.Stiam si aveam rabdare sa-i ascult pe toti cei care aveau nevoie de un ascultator si aveam pareri care, ziceau unii, merita ascultate si urmate.Macar ca spuneam verde ce era de spus.Fara metafore, fara ocolisuri, fara figuri de stil.

Unul din prietenii care se intreceau cu scrisul m-a rugat sa-i citesc un manuscris inainte de a incerca sa-l publice pe undeva.

L-am luat pentru ca eram curios cum ar arata aventurile  scrise de un pamfletar- publicat cind si cind prin revistele locale.

Cu tigarile la indemina si cafeaua aferenta, pe fond muzical m-am apucat de treaba, incintat ca avea un scris frumos.

M-a prins, l-am citit dintr-o rasuflare si am fost incintat, dar…la pagina 25 a aparut un personaj nou.Conturat inca din copilarie, cu multe detalii si explicatii, dar pe care nu l-am regasit nicaieri pe parcursul lucrarii.

Imi parea, cumva, cunoscut personajul, dar nu asa cum il stiam si nu reuseam sa-mi dau seama cine ar putea fi si ce cauta in lucrarea de fata.

Dupa o saptamina a venit omul la mine, am povestit de una de alta ascultind si ultimele mele inregistrari ( muzica) si vazind ca este tare nerabdator i-am spus parerea mea.

Frate, e foarte bun romanul tau de aventuri.Are si intriga, are si aventura, are si umor, este bine tesut ca nu te lasa pina nu-l termini, dar cine naiba e personajul de la pagina 25/26 , ce cauta aici si unde a disparut?

Omul a luat manuscrisul, a scos pagina cu pricina si, rosind, a zis ca din greseala a ajuns acolo, apartinind unei autobiografii…

Adica, vrei sa zici ca ala esti tu?

Fratioare, nici in visele cele mai frumoase ale mamei tale nu esti asa cum te-ai descris aici.

Mai ales ca ai uitat partea cu protioarele, cu betiile, cu scandalurile… ca, nu-i asa- zicea el inainte sa fie dat afara de chelneri -” Eu sint P O ET !”

Si-a luat hirtiile si a plecat  fara sa salute.

Nu-i bai.

Si-a publicat cartea  si a avut succes cu ea.

S-a mutat din Cluj angajindu-se la o fabrica si a continuat sa scrie.

Pe mine nu m-a mai cunoscut, nu mi-a mai raspuns la salut, ca sa nu zic ca nu m-a mai salutat vreodata.

Ultima data cind m-am intilnit cu el-la Melody, in groapa.Tocmai incepuse un scandal cu varsat de bautura pe mese certindu-se cu toata lumea.

A fost dat afara.

L-am urmat, i-am sugerat sa se schimbe ca acolo unde locuieste si lucreaza nu-l cunoaste lumea asa cum este, sa continue sa scrie, ca un succes mai cere si altele  si i-am intins mina.

A ignorat mina mea, a mormait ceva si a disparut.

Nu l-am mai intilnit de atunci.A mai scris o vreme si-apoi n-am mai auzit de el.

O fi vreun pensionar sau o fi plecat prin tari straine…

12 răspunsuri

  1. Poate încă încearcă să devină personajul misterios…

  2. Se spune că geniile sau persoanele talentate sunt aparte. Cred că el intra în categoria asta. Să nu uităm de Nichita Stănescu care avea o „iubire” cu alcoolul.

    • Nu-i bai ca-i placea sa faca sport manual, e bai ca intotdeauna se lasa cu scandal.
      Si cum am mai spus, avea talent.Dar prea isi dadea in petec.

      • Da, așa sunt unii.

      • Nu-i exclus ca oamenii printre care se invirtea dupa ce a plecat din Cluj sa-l fi ajutat sa se schimbe.
        Aici, cu atitia talentati, cu atitia artisti si cu alti nenumarati mediocrii sau slabi care se invirteau printre, probabilitatea de a-si da in petec era mult mai mare.

  3. Orgoliul este pentru unii o piatră tare grea. În loc să ia seama la critici și sugestii, a prefereat să-și arate adevărata față, dar asta-i rău pentru el…
    Toate cele bune! 🙂

    • Alex, pe vremea aia nu puneam la suflet manifestarile unora sau lipsa lor.Sa fie sanatos si-mi vedeam de treaba.
      Sanatate!

  4. Suntem aşa cum ne percep cei din jurul nostru, indiferent cât de mult am încerca – cu eforturi consistente, cotidiene, poate chiar o viaţă întreagă – să ne cosmetizăm imaginea şi să oferim din ea doar ceea ce ne convine. Putem pune paiete, putem da cu fard sau putem lega o fundă roşie uriaşă peste noi. Încercăm să oferim o prezentare ideală, ceea ce nu poate fi decât o greşeală. Asumarea adevăratei imagini personale este – pentru foarte mulţi – o corvoadă. Exerciţiile de sinceritate devin, iată, ecuaţii cu foarte multe necunoscute. În anumite cazuri, evident că nu este bine să generalizăm.

    • Era talentat si apreciat de redactorii revistelor de profil din Cluj de la acea vreme.
      Poate ca odata schimbat mediul-dupa ce a plecat din Cluj- si-a schimbat comportamentul si poate fi perceput altfel de cei din jur.
      Niciunul dintre noi n-am fost usi de biserici- vorbesc de cei care ne invirteam prin acelasi mediu- si daca tinem cont ca ne dezarticulam ( dans) pe muzici gen Deep Purple, Black Sabbath,Uriah Heep,etc, ca ne citeam sau cintam „productiile” printre aburi de alcool si nori de fum de tigara( noroc ca nu erau droguri pe vremea aceea, ca probabil, am fi incercat cu totii), nu eram departe de el.

      • Noi eram împărţiţi în două tabere – de o parte cei care ascultau mai mult Depeche Mode, Alphaville, Pet Shop Boys, Spandau Ballet sau Duran Duran, de cealaltă amatorii de Judas Priest, Iron Maiden, Motley Crue, Motorhead, ACDC, Wasp etc. Dar interacţiunea era permanentă, iar respectivele întâlniri – cum naiba s-a dus timpul aşa de repede? – rămân de neuitat. Se încingeau discuţii pe diverse teme, se fuma „la poştă”, uneori, mai degustam una sau alta şi, da, ne citeam „creaţiile” unii altora, apoi făceam planuri de viitor ca nebunii. Multe, foarte multe dintre acele planuri nu s-au îndeplinit, însă amintirile nu se vor da niciodată duse. Eram aşa cum eram, fără farafastâcuri inutile, şi ne plăcea la nebunie de noi.

      • Ohooo, tinerei.
        Va distrati cam pe cind s-a spart gasca noastra, raspinditi la repartitii sau care unde si-a rezolvat. Bineinteles ca cei care am ramas in Cluj am continuat o vreme, dar au aparut altii care la rindul lor..
        Da, frumoase vremuri.
        Culmea e ca pe vremea aceea aveam timp.
        https://fosile.wordpress.com/2013/01/27/aveam-timp/

Lasă un răspuns

