Prin ploaie

Ploi.

Ploile monotone si lungi de toamna.Cind nimic nu misca, pasarelele si goangele stau ascunse si nici macar acea unica cioara nu-ti zgirie auzul cu croncanitul ei.

Si mergi, din ce in ce mai greu din cauza noroiului depus pe incaltaminte si mergi, din ce in ce mai ud, cu parul atirnind in suvite  lipite de fata, cu tigara atirnind uda in coltul gurii.

Mai mergi si  prin iarba uda, unde siroirea continua se aude moale, catifelat si nu-ti mai pasa ca inaintezi ca prin apa.

Mai mergi si prin padure unde se aud usor picurii marunti cazuti pe frunze  si mai tare cind se scutura pe tine cite un copac, de picurii grei acumulati, de parca n-ai fost destul de ud.

Mai mergi si pe pietre, pe stinci unde fiecare picur se aude distinct cind se lipeste de piatra uda, ca o orchestra de xilofoane.Aluneci sau te tirasti printre siroiri in cautarea unui adapost uscat.

Linistea monotona a ploii de toamna, cind stai intr-o grota uscata, linga un foc molcom .

Privesti linistea ploii si a  muntelui ud,  ghemuit sub nori si nu stii daca e azi sau miine si nici nu-ti pasa.

 

14 Răspunsuri

  1. Ți-am perceput articolul ca pe-un pastel sonor, dacă o exista așa ceva, căci sunetele mi-au fulgerat prin urechi. Și parcă am „trăit” apa scursă peste tot, prin haine și încălțări, având propria sa viață în jurul meu.
    Frumoasă descriere!🙂

    • Multumesc!
      Nu e ce as fi vrut, dar mai incerc , ca de o vreme nu prea imi iese.
      Parca mi-am pierdut cuvintele care compara, explica, exprima.
      Sper sa-mi revin ca m-am plictisit doar de poze.

      • Aș spune că de o vreme nu ne iese, căci nu ești singurul în situația asta. Poate că plutește în aer ceva. Și sigur nu este ceva natural!

      • O fi de la meteoritul ala care n-a mai venit?

  2. Nu-s fan ploaie , deloc…insa tabloul descris de tine ma duce in visare!🙂 Parca si simt miros de ceai de musetel cu lamaie…si placinta cu dovleac😀

  3. Mie mi-a placut ff mult acest text ! Azi, de ziua mea, am citit numai texte frumoase pe blogurile pe care am dat click pana acuma, chiar intamplator, dar asa s-a nimerit ! Plus in real life e o zi de toamna chiar frumoasa. Dimineata am vazut cateva fuioare de ceata, insa tocmai citeam un text despre culori de zi senina, si acum citesc despre ploaie, insa afara e insorit ! Si pana si acest contrast oarecum echilibrant mi-a placut, si a rezonat cu starea mea, (in plus fata de calitatile obiective cat se poate de evidente ale textelor respective), si m-am simtit inconjurat si chiar rasfatat si mai devreme si acuma de armonie si de frumusete ! Ca un cadou adevarat !

  4. Are farmecul ei, ploaia de toamnă. Induce aşa o atmosferă melancolică…. Recunosc că nu mă dau în vânt după ea. Sunt… „fiu al primăverii”!😀

  5. Îmi amintesc de ploi asemănătoare cu cele atât de bine descrise de tine. Si amintirile, odată cu senzațiile transmise de tine, ma duc cu gândul la cei care trăiesc în ploaie, adică cei care nu se prea pot feri de ea: ciobanii. Îmi amintesc și felul în care priveau ceea ce pe noi, turiștii, ne deranja, acceptând viata și natura asa cum e. Când e soare, e soare, când e ploaie, e ploaie: asta-i viata!

    • Pe mine ma deranjeaza numai cind merg sau vin de la lucru.Cind sint in natura nu ma deranjeaza .
      Nu exista vreme urita.
      Doar care ne place sau nu ne place.Dar asta nu inseamna nimic.

Lasă un răspuns

