Replica la un comentariu de-al lui Adrian

O parte din comentariul lui Adrian https://buceginatura2000.wordpress.com/:

„Din pacate si nu as dori sa supar pe nimeni cu propriile consideratii, eu nu prea apreciez oamenii singuri, care desi sunt somitati in diferite materii, nu au stiut sa transmita ce stiu si altora. Nu ma refer la dl. Oprescu, eu sper ca toate acele manuscrise, poze si ce a mai adunat vor ajunge pe maini bune si nu la gunoi, pentru ca de la o varsta trebuie sa constientizezi ca nu traiesti etern. ”

Am sa dau , mai intii, un exemplu.

Mergeam pe munte, in cautare de pietre, cu prietenul meu si am intilnit un grup de tineri.Se distrau, rideau, cintau, asa cum trebuie si le sta bine tinerilor.

Aparusera deja murele si se gasea, inca si  zmeura.

O fata a intrebat cum se culege murea, ca i se agata si i se rup hainele.

Am raspuns eu ca murea se uita in sus, iar zmeura in jos.In zmeuris poti sa intri si ridicind virful plantei poti culege, intre rugii de mure daca intri nu mai iesi, decit fara haine, deci se culege de pe margini.

Comentarii: ” s-au trezit babaciunile sa ne dea lectii!”,”ii cauta moartea acasa, iar ei umbla brambura!”,”Ce-ar fi sa mergeti dumneavoastra in alta directie?”

Dupa citeva „intimplari” de genul asta nu prea mai ai chef de instructie, decit eventual, daca iti cere cineva asta.

Adrian, batrinii nu sint singuri pentru ca asa vor ei, ci pentru ca ceilalti ii indeparteaza, ii insulta, le vorbesc urit, n-au rabdare cu ritmul lor mai lent la drum , vor raspunsuri si solutii directe fara sa fie nevoiti sa gindeasca singuri.

Iti mai dau un exemplu:

Cind esti su un tinar si te pregatesti sa faci foc, il trimiti dupa lemne.

Dupa ce le aduce ii explici ca putreziciunile si lemnul verde se aprind si ard greu, n-au putere calorica si fac mult fum care oricum ai sta iti intra in ochi si te ustura.Pentru foc si jar este bun lemnul uscat.Daca il trimiti direct dupa lemne uscate nu va sti care este diferenta.

Nu lasi ceva in urma dind mura in gura, ci ajutindu-l sa gaseasca singur solutia cea mai buna sau care i se potriveste cel mai bine.Ori daca el (ei) nu sint interesati…

12 răspunsuri

  1. De acord cu tine!
    Aș mai spune că, până ce nu începi a trăi „bătrânețea”, nu vei reuși să înțelegi tinerețea. Iar tinerilor, de-ar avea urechi de auzit, le-aș mai spune: eu tânăr am fost, dar tu încă nu ești bătrân. Știu că nu-i ușor de înțeles bătrânețea atunci când ai 20 de ani.

  2. Inteleg ca majoritatea tinerilor din ziua de astazi nu mai au respect, nu stiu sa aprecieze si au alte obiective decat cele normale. Dar parerea mea este ca un astfel de batran trebuie sa continue, sa nu se lase impresionat de tot felul de nerozii. El trebuie sa lase undeva sau cuiva ce stie. Intr-o zi va fi cineva care va aprecia, dar, daca pleci si iei tot cu tine, pierdute pentru totdeauna vor fi unele lucruri.

    • Si ce ar trebui sa faca?
      Sa se urce pe o banca in parc si sa-si expuna experienta?
      Trebuie sa aiba cui.
      Si nu orice informatie este pentru oricine.
      Stii si tu baladele poporale cum spuneau ca pentru a obtine ceva trebuie sa bati balaurul cu cureaua la fund, sa invingi in cimilituri coroana cu sapte capete…
      Trebuie sa te intereseze si sa meriti anumite informatii.
      Acum, ca ai aflat ca a mincat Bucegi pe piine, poate iei totusi legatura cu el.
      Poate cunoaste istoria sfinxului, poate…si multe altele pe care tu ai vrea sa le stii.Si-atunci va lasa cuiva cunostintele, informatiile, dovezile pe care le are.Adica tie.
      Chiar si numai fotografiile si rezultatele cercetarilor lui, sa poti sa compari cu evolutia de pina acum si tot este un cistig mare si pentru tine si pentru Bucegi.
      Faptul ca e singur?
      Poate ca cei cu care drumetea nu mai sint in viata-gindeste-te ca are ani de pensie cit virsta ta, daca nu mai mult-, iar cei mai tineri s-ar putea sa-l considere un batrin miciit, un batrin care vrea sa umble de nebun pe munte.

  3. Sunt convinsa ca Adrian a facut afirmatiile respective gandindu-se la o situatie ideala….dar din pacate nu toata lumea e ca el. el s-a referit pur si simplu la opinia lui, cum vede el lucrurile si cum ar proceda el….desigur ca fiecare are in spate o poveste pe care nu avem cum sa o cunoastem

    • Obisnuit sa vad trifoi cu patru foi intre o cimpie de trifoi normali, sa vad anumite pietre intr-o gramada de pietre normale, imi permit citeodata sa-l trag de mineca pe Adrian, cind observ ca, luat cu alte probleme, a trecut pe linga ceva care ar putea fi important.
      Multumesc ca-i sinteti alaturi!

  4. Eu multumesc.
    Si sa stiti ca in ceea ce il priveste pe dl. Dan Oprescu, dansul cauta neincetat si este suficient de incapatanat si perseverent in demersurile facute…….dar din pacate asta nu-i si aduce rezultatul dorit. Te-as ruga ca daca il revezi, si este foarte posibil pentru ca atunci cand merge pe munte sta mai multe zile, chiar o saptamana, mie mi-a povestit ca se mai retrage si la statia meteo de la Omu, sa stai un pic mai mult de vorba cu dansul, daca poti…..ar fi interesant……poate ca nimic nu este intamplator

    • N-am fost in Bucegi de mai mult de 30 de ani si nici nu este vreo probabilitate de a mai merge.
      Sper sa reuseasca Adrian sa comunice cu dinsul.

  5. Eu am simtit ca dansul cauta pe cineva sa-si lase „mostenirea”……..mi-as fi dorit sa fi putut sa-l ajut…….dar dansul nu vrea si nu cauta decat despre munte si atat……eu am fost neputincioasa……..chiar daca poate nu publica ceva pe hartie dar on-line ceva sau macar sa lase ceea ce stie cuiva care sa si poata sa inteleaga si sigur ceva cumva tot se va transmite

  6. Mie imi place si blogul Fosile si, acum ca l-am vazut, si celalalt blog. Mie mi se par ff educative plus si ff placute. Un raspuns de genul ala despre diferenta dintre mure si zmeura pe mine personal, (daca as fi facut parte din acel grup de tineret, asa cum ma tin eu minte pe mine cand eram si eu tanar si mergeam la munte, desi sunt aproape sigur ca
    eu nu as fi indraznit sa intreb ca acea fata
    curajoasa din poveste), pe mine personal acel raspuns m-ar fi lasat cu gura cascata plus l-as fi tinut minte toata viata plus as fi tinut minte si pe Fosile, caruia in mintea mea i-as fi acordat titlul de profesir-expert care chiar stie sa explice chestii utile plus asa pe intelesul tuturor. Totusi, trebuie sa recunosc sincer ca, inchipuindu-ma in continuare asa tinerel cum eram eu pe la 17 ani poate, intr-un grup similar de tineret, desi in sinea mea as fi admirat atat pe fata care a indraznit sa intrebe cat si pe prof Fosile care a raspuns magistral, daca alti colegi din jur ar fi inceput sa faca misto de Fosile, jignindu-l chiar, din ff clara rivalitate/competitivitate juvenila (cruda insa naturala, chiar destul de clar biologica, mai pregnant exprimata in conditii de vacanta in natura decat daca totul s-ar fi petrecut intr-o clasa, desi am fost martor la chestii similare si la clasa eu personal, si chiar in cadrul unui liceu considerat reputabil), deci daca as fi observat acea rivalitate clar indreptata catre Fosile pt a recapta atentia si preferinta fetei curioase…trebuie sa recunosc ca eu nu as fi indraznit sa iau apararea lui Fosile fata de turma sau haita colegilor mei…desi am facut asta de 2 ori in viata, insa mai pe jumatate, adica nu cu voce tare si capul sus infruntand gloata, ci mai indirect, o data la liceu cand am vazut ca o profesoara (desi nu era prea experta insa se straduia) incepuse sa planga sub tortura sadica a colegilor mei, si dupa aia le-am zis in recreatie ca nu cred ca e frumos
    sa fim asa de rai ca o gloata in grup, dar desigur ca am zis asta pe un ton asa cum si scriu de nu are nimeni timp sa citeasca sau sa asculte ce zic eu, si alta data dupa liceu cand niste colegi au ostracizat un minoritar religios (ceva de gen adventist, nu sunt sigur) si nu voia nimeni sa stea de vorba cu el in recreatie,pur si simplu nu ii faceau rau, dar efectiv il ignorau si se fereau de el de parca era infectios, si nici nu se uitau in directia lui, asa izolandu-l total, si eu m-am dus si am stat in banca cu el si am inceput o conversatie si mie asta mi s-a parut un act de curaj si de caritate exceptionala, desi acum vad ca nu a fost asa o mare scofala si oricum nu a dus la ceva asa gen schimbari de destine, adica am ramas tot cu media 8, si tot functionar am ajuns, iar adventistul s-a dus la alta scoala sau a plecat in America, habar nu am si si-a continuat si el acel destin al lui, (care precis nu a fost influentat in mod semnificativ de activitatea mea caritabila). Dar zau, on topic, totusi pe bune, fereasca sfantul sa apara un adult asa mai dominant, clar expert, clar adult,asa ca Fosile, si sa atraga atentia unui juvenil mai iIntel gent, asa mai pretuit si popular in grup, (ca acea fata curioasa, care precis era admirata si ravnita in secret de 4/5 din haita, nu numai baieti probabil si fete, si nu e vorba doar de atractie asa directa, ci de sentimente de posesie si exclusivitate, adica sa aiba numai ei parte de privirea, atentia, poate si admiratia ei)…ca atunci acea haita va incepe sa latre destul de tare in jurul adultului.Desigur un adult cu adevarat dominant intr-o clasa, ar sti sa-i intimideze oarecum si sa-i puna la punct, insa acolo la munte, nu erau acest fel de conditii plus Fosile era doar un profesor trecator, nu fusese acreditat formal ca indrumator al acelui grup (cred), asa ca nu si-ar fi permis sa-si scuture coama, sa isi indrepte statura, sa isi arate dantura, si sa ii priveasca fioros in ochi pe lupisorii juvenili razvratiti. Ear eu in sinea mea sunt sigur ca din acel grup cine a avut urechi sa auda a auzit, si cine a avut ochi sa vada a vazut, si sunt sigur ca minim 2 sau chiar 3 altii decat acea fata care intrebase (plus fata) au retinut acel sfat ff util despre mure si zmeura si mai tarziu isi vor aduce aminte de el. Plus macar unul sau chiar 2 vor avea si remuscari ca au jignit pe Fosile si se vor gandi cu mare respect la el.

  7. Eu am avut norocul să întâlnesc mulți tineri deosebiți, inteligenți, pricepuți și de încredere, pe munte. Și m-au acceptat printre ei. Doar că trebuie să fiu la fel de ,,tare” ca și ei. De la ei am învățat să adun gunoaiele pe care le găsesc pe drum, atunci când cobor de pe munte… și altele. 🙂

Lasă un răspuns

