Locuri speciale

Si Adrian:https://buceginatura2000.wordpress.com/ si Bolovanul:http://www.unbolovan.com/ au vorbit despre Stincile Sfinta Ana.

In plimbarile mele prin Bucegi am ajuns si eu de citeva ori acolo.

Sincer sa fiu, pe vremea aia nu ma interesa religia si nici nu-mi amintesc sa fi vazut vreo icoana.Poate si din cauza faptului ca de cite ori am fost vegetatia acoperea aproape in totalitate baza stincilor.

Nici de inscriptii nu eram preocupat pentru ca am vazut tot felul de la cruci „sculptate” cu cutitul in scoarta de copaci pina la: Betty+ Nelu=Love

Un nene-Nenea Vasile- muntean si padurean din Apuseni, cu care am cutreierat citeva veri mi-a zis , printre multe altele ca pe munte sint multe locuri mai speciale.Si asta din cauza faptului ca muntele este leaganul vietii.El a dat omului si de mincare si l-a si aparat.Dupa ce omul a invatat sa respecte muntele a stiut sa mearga si la cimpie si in toate celelalte zone de pe planeta.

Prin locurile mai speciale poti sa treci cu veselie , prin altele poti sa simti ceva deosebit si chiar daca nu-ti explici in ce consta deosebitul te poti simti bine.Dar sint si multe locuri in care te simti in nesiguranta, parca te urmareste cineva, ceva, simti niste energii, zicem noi acum,care te nelinistesc.In aceste locuri ai doua alternative.Ori pleci repede de acolo si nu te mai intorci ori te opresti , stai mai mult timp , incercind sa te integrezi si aratind respect.Nu respectul asa cum ni se pare noua ca ar trebui aratat , ci asa cum il cere acel loc.

Prima data cind am ajuns la stincile Sf.Ana eram cu un catarator care n-avea altceva in cap decit catarare, escalada, corzi si scarite.

Normal ca si eu  ma distram la fel, dar acolo  pur si simplu n-am vrut.Vroiam doar sa stau in liniste si sa ascult rasuflarea muntelui .

Mi-am amintit de vorbele lui nenea Vasile si am hotarit sa stau citeva zile.

Sa fie clar ca nici preotii, nici calugarii, nici pustnicii nu aleg calea asta pentru mine, pentru tine sau pentru noi.O aleg pentru ei insisi.Iar pustnicii, in mod special pentru a -si face ordine in viata si mai ales, in suflet.

In functie de cit de bine reusesc, ramin urme in locul in care au stat, in care s-au nevoit, in care s-au rugat si si-au inaltat sufletul.

Aceste urme le simtim cind trecem sau cind stam acolo.

A arata respect locului inseamna sa incerci sa te identifici cu mediul, cu starea, sa fii curat sufleteste.

Dupa cele citeva zile , oriunde am mers m-am simtit ca acasa, imprejurul- de la frunza la fiara- fiindu-mi prieten.

Tirziu am aflat ca acolo a fost schit, ca a adapostit pustnici si calugari.

11 răspunsuri

  1. Se spune că omul sfinţeşte locul…cum şi reciproca este la fel de valabilă. Cu siguranţă aşa este într-o lume a energiilor şi cum totul este energie aflată pe o infinitate de frecvenţe, fiecare va rezona în FELUL său, la felurile ÎNTREGULUI.

  2. Ce frumos ai scris….Daca dai respect , primesti respect…de la firul de iarba si pana la regele padurii…

  3. Tu oricum esti un om deosebit de la care se pot invata foarte multe.

    • Nu poti sa stii asta, Adrian.
      Poate ca sint doar unul din frustratii sau impostorii care scriu pe bloguri.
      Pe de alta parte nu mai sint interesati sa invete ceva.Se uita pe internet si afla modalitati de supravietuire, in special prin a minca goange si rime ( sint rautacios, acum).
      Cei care merg pe munte stiu totul inainte de a pleca, au drumuri si masini cu care sa parcurga drumurile, iar la destinatie cabane si hoteluri dotate cu tot ce vrei sau nu vrei.La ce bun sa mai inveti ceva in teren, daca oricum nu faci teren si daca se intimpla sa te ratacesti sau sa nu mai ai chef de mers, chemi salvamontul si jandarmii?

      • O iau ca pe o gluma. De ani de zile de cand ne stim, chiar daca virtual, zic eu ca ne simtim. Deci esti un om deosebit pe care am marele noroc sa-l cunosc, sa-l citesc si pentru care am un deosebit respect.
        Lasa ca generatiile de acum se vor intoarce la origini, la teren. Acum societate este cam in deriva, dar mai sunt inca multi care stiu ce este aceea o carte, un marcaj turistic, o poteca de animale, cred ca nu ne vom pierde de tot dar nici bine nu se intrezareste ca va fi. Ne vom trezi la un moment dat, cand vom colapsa, cand vom vedea ca locul omului este in natura si nu conectat la aparate.

  4. Foarte bine spus! Să arătăm respect pentru locurile deosebite, respect pentru natură, pentru munte.
    Sper să reuşesc să ajung vreodată la aceste stânci despre care am auzit, dar nu le-am văzut. Mă bucur că ne spui aici despre astfel de locuri speciale. Sunt atâtea, despre care nu ştim nimic…
    Numai bine! 🙂

    • Multumesc,Alex!
      Despre cele din Bucegi ne spune Adrian (Buceginatura2000) si Bolovanul (un bolovan) si poate si altii.
      Sint multe si cred ca fiecare le-am intilnit.
      Trebuie doar sa le constientizam, sa le percepem.
      Sa fiti fericiti!

  5. Am trăit și eu aceste stări/senzații/sentimente chiar. Da, primul pas este conștientizarea. Apoi, dacă reușești să transmiți iubire locurilor respective, primești înapoi… destul. Și te cheamă din nou. Așa am simțit că Bucegii emit iubire, Munții Făgăraș cer un respect deosebit. Pădurile tinere care au crescut pe locul celor vechi, tăiate, dau stări de neliniște, aproape teamă, până reușești să comunici cu ele… cumva. Și o să mai aflu…

    • Incearca si Apusenii.
      Sa vezi aici energii, caldura,iubire.

      • Deocamdată nu am posibilitatea. Dar sunt pe listă. Am fost la Cheile Râmețului, dar n-am apucat să trec prin chei. Am adunat, în schimb, două căpușe… 🙂

  6. Reblogged this on innerspacejournal.

Lasă un răspuns

