De-ale mele

Zile.

Am aflat ca azi e „ziua Deltei”.

Ieri a fost „ziua limbii romane”.

Oare mai sint?

Ca tot apar zile a ceva ce se degradeaza pe zi ce trece cu voia noastra a tuturor si cu acordul autoritatilor.

Oare ziua padurilor, a rezervatiilor neprotejate, a tot ce s-a construit pina in ’89 de catre popor si care acum sint administrate de altii, normal straini, pe care  noi, poporul ii platim cu bani grei pentru asta- gaz, petrol, curent si cite au mai ramas nedemolate, neinchise, nedistruse?

Oare ziua minoritatii romane in propria tara nu este?

Oare…

 

6 răspunsuri

  1. Când „ceva” nu funcţionează, cănd „ceva” nu este înţeles, cănd „ceva” nu este evident, când „ceva” lipseşte…atunci vorbeşti mai mult despre el.

  2. Exista si ziua padurii , dar nush cand se tine…

  3. Bine ai punctat!
    Oare când vor pricepe cei mulți că, prin lipsa drepturilor, devenim cu încetul minoritari în propria noastră țară?

  4. Eh, zilele astea sunt ca și cum ai pune o cruce pe mormânt…

  5. Nu am inteles. Despre ce e vorba ? Care straini si care paduri construite de popor ? Exista straini in padurile si rezervatiile din Romania ? Adica din ce in ce mai multi turisti straini care degradeaza mediul ? E vorba de imigrantii astia din Africa care aparent invadeaza UE ? Dar nu cred ca vin asa de mult catre padurile din Romania. De fapt am stat asa sa ma gandesc, ff putina lume prefera asa padurile, M-am ganit si istoric ca de ex normanzii au preferat coastele franceze decat sa se bage in padurile din UK, plus zau, padurile din RFG sau din Austro-Ungaria plus in general de prin UE de est sunt de obicei locuri de groaza si ele. Cel putin auzi numai rele ce se intampla pe acolo, maj oamenilor ar fi speriati sa se duca turisti in padure. (De fapt la fel e si in Franta numai ca nu am auzit noi prea multe povesti despre Loup Garou, un om care se transforma in lup si care locuieste in padurile franceze, si am auzit altele mai mult legate de zona Romaniei). Plus nu cred ca exista vreo sansa sa dispara romanii de vreme ce vad ca lb romana exista chiar din ce in ce mai infloritoare pe Internet, exista si Spam-boti in lb romana, asa ca de fapt chiar si daca ar disparea romanii totusi amintirea lor va ramane prin limba vorbita de acei Spam boti chiar asa pt eternitate. Nu voiam sa speculez, dar de fapt chiar nu mi-am dat seama despre ce e vorba, plus nu-mi dau seama despre care romani e vorba, cei care cunosc si se exprima majoritar in l romana, sau cei cu pasaport romanesc, sau cine de fapt ? Ca si eu sunt roman dar am si stramosi din fosta RSF Iugoslavia plus de prin zona Kurdistan si Iran sau ma rog, asa Orientul Mijlociu mai larg, zau, nu stiu sigur nici acuma daca acestia (din partea lui tata) or fi fost evrei evrei sau de fapt yazidi. Ca desigur ca s-au asimilat asa intre timp, ce era sa aca printre atatia romani de pe langa cetatea de scaun a Tarii Romane, a trebuit sa se descurce si ei ba cu o pruna ba cu doua. (Am cercetat si sunt convins ca stramosii mei din partea lui tata erau speculanti de tuica de prune, efectiv culegeau prune de pe marginea drumului, si le faceau tuica in moduri asa artizanale in casa si o vindeau la cine trecea pe acolo, indiferent de daca erau romani sau de alte etnii sau nationalitati, clienti sa fie…pt ca efectiv in familia mea nu a avut niciodata nimeni pamant, nici macar dupa reformele de la vremea lui Cuza, efectiv nu au apucat sa capete nimica. Cei din partea lui mama au venit asa dinspre Serbia si Trieste, si fugeau de munca grea sau sa nu-i ia sclavi pe vapoare, sau au fugit de munca grea la camp, naiba stie, de ce se refugiau si ei. In orice caz, fie ca au fost fete, fie ca au fost baieti, zau, la nivel de stra- stra- bunici, cei de care stiu eu asa in linie mai dreapta, zau daca nu au venit de capul lor asa la vaste intre 14 si 16 ani, singuri, zau, chiar si fete, la Bucuresti, efectiv ca sa isi incerce norocul.Cand ma gandesc asa la o stra , stra, stra bunica materna cum a venit ea singura asa de capul ei la 16 ani Bucuresti, mi-am dat seama ca nu de bine fugea ea de pe acolo de pe langa Timisoara. Iar cei din partea lui tata erau deja asezati asa pe margginea drumului in niste cosmelii de la poale de Carpati, pe langa Fagaras, insa zau, asta faceau, culegeau fructe de pe jos si le vindeau cui apucau, zau, NU au avut pamant, se vede ca nu erau asa impamanteniti de secole pe acolo, venisera refugiati asa ca astia de acuma de prin Turcia sau Kurdistan sau naiba stie de pe unde, si asa au ramas, ca era totusi bine si liniste in Romania, erau si prune, ba chiar si vita de vie, zau, desi e grea munca la fructe, chiar si daca nu sunt ale tale si muncesti cu ziua, si chiar si daca sunt ale tale. Chiar ma gandeam ca am fost eu la niste initiative din astea gen de cules de fructe in echipa, si am fost la astea si in Romania si in Danemarca, in alte tari nu am fost ca acolo te pune sa platesti ca sa ai ocazii din astea de cules fructe, si eu nu obisnuiesc sa platesc ca sa ma chinuiesc tot eu, adica totusi chiar asa de masochist nu sunt, pe cand in Romania si in Danemarca a platit corporatia ca sa am eu ocazia sa culeg fructe in echipa…dar pe bune e munca ff grea la cules de struguri sau chiar si mere si prune, si nici nu-ti pasa daca sunt ale tale sau nu, nu-ti mai pasa nici de vin nici de tuica dupa aia, eu era gata gata sa las si echipa balta, sa o tradez, zau, o tradam la primul venit care ma scapa de acolo, zau, mi-e si rusine sa spun acuma de chestia asta…dar pur si simplu e munca grea). Dar nu stiu daca despre chestiile astea era vorba, eu m-am gandit asa in diverse directii pt ca uneori eu ma simt oarecum nesigur daca sunt roman, dar desigur ca sunt cetatean roman, am fost nascut in Romania, bunicii mei, ba chiar si strabunicii erau deja din Bucuresti, zau, erau oameni care erau asezati acolo, aveau case la mahala, in sect 2 si sect 5. Dar acum nu mai exista acele case, au fost demolate de mult, si pe urma a mai fost o casuta cu o gradina, a lui bunica , pe undeva pe langa Foisorul de Foc, dar nici aia nu mai e in familia mea, si gata, am revenit la starea la care eram inainte de sec 19, fara pamant, fara proprietate. Zau, eu sunt precis roman, chiar ma simt roman chiar si prin aceasta istorie a mea de non-proprietar de terenuri, ci de cioban sau de iobag ! Dar nu stiu daca a avea pamant sau paduri inseamna a fi roman. Adica nu stiu daca a fi roman e neaparat legat de proprietatea unui teren cu resurse naturale sau util la ceva. Adica ce, atatia iobagi si ciobani care nu au avut in viata lor pamant nu au fos romani ? Ce, numai razesii impamanteniti de Stefan cel mare au fost romani ? Aia au fost o mana de oameni. Plus aia nici macar nu vobeau cu totii lb romana, doar unii din ei, zau, nici aiamarii prieteni ai lui Stefan cel Mare, si mari boieri patrioti, care au fost ulterior deveniti boieri pt ca le-a at Stefan cel mare pamant pt servicii aduse in stabilirea linistii si ordinii publice pe drumurile catre porturile de la Marea Neagra, sunt sigur ca nu erau cu totii romani. Precis erau catva si polonezi sau rusi sau chiar si vreun italian sau albanez pe acolo pe la curtea lui Stefan cel mare. Stramosii mei erau inca pe drum la vremea aia, zau, nu cred ca a avut eu personal stramosi in Romania in secolul 15, mi se pae total improbabil, in sec 15 precis erau la sud de Dunare, sunt asa de super sigur ca ai mei nu trecusera Dunarea pe teritoriul Romaniai la vremea lui Stefan cel mare, erau asa pe langa totusi, gata gata s atreaca Dunarea, ca era totusi liniste si pace in Romania, (spre deosebire de alte locuri).

    • Nu e lung articolul, dar presupun ca n-ai citit cu atentie,
      Ti-am selectat:
      „a tot ce s-a construit pina in ’89 de catre popor si care acum sint administrate de altii, normal straini, pe care noi, poporul ii platim cu bani grei pentru asta- gaz, petrol, curent si cite au mai ramas nedemolate, neinchise, nedistruse?”

Lasă un răspuns

