De-ale mele

Aseara am vazut o stire care m-a dat peste cap.

Ziceau ca politistii locali din Timisoara a oprit ceva cor regal, care concertase cu o seara inainte la opera, sa cinte in piata pentru cei care n-au reusit sa-i vada si asculte.N-avea autorizatie si erau pasibili de amenda…

Ieri, eram cu sotia in Piata Unirii-locul unde se tin concerte in are liber si fiind „zilele maghiarilor, seara au fost concerte- la o bere  si am vazut un politist local sau jandarm ducind de brat un „locuitor al strazii” in afara pietei.Probabil omul s-a intins pe o banca sa se odihneasca la soare si sa asculte un pic de muzica.

Fratilor, la Gyula (Jula) in Ungaria, cit am stat pe acolo si cit ne-am invirtit prin oras n-am vazut nici o uniforma.Nici politie locala, nici politie normala, nici la circulatie, nici armata, nici graniceri.Nimic.

Poate ca participa in civil la viata orasului, dar nu s-au facut simtiti, n-au deranjat pe nimeni.

In campingul in care am fost cazati nimeni nu-si inchidea cu cheia nimic.Lucrurile stateau pe linga corturi, rulote fara ca cineva sa aiba treaba cu ele.Cit am fost acolo nu s-a reclamat vreun furt.

Au si ei „stradalii” lor, i-am vazut in diverse locuri, in special in zonele cu locuintele localnicilor , pe linga magazinele alimentare.

16 răspunsuri

  1. Deci stradalii lor nu se amesteca printre ceilalti. Poate ca de asta nici nu nevoie de politie. Eu presupun, n-am de unde sti explicatia, dar e posibil ca numarul lor sa fie mai mic, sau sa nu se ocupe, o parte dintre ei, cu buzunarele. Sau poate ca sunt legi mai clare, societatea civila mai bine inchegata…

    • Le-am spus „stradali” la boschetari.
      Nu cred ca n-au infractori, dar probabil ca se aplica legea mai dur sau in asa fel incit nu prea risca sa ajunga la politie sau dupa gratii.

  2. Da , ai citit foarte bine despre mizeria petrecuta la Timisoara…Corul acela , venit din Olanda pentru festivalul de opera si opereta , care a umplut pana la refuz , vineri seara , sala Operei Romane , se pare ca au decis sa cante liber , in Piata Operei , pentru oamenii care se afalau acolo , ca un dar pentru toti cei care nu reusisera sa intre in sala Operi , vineri seara.Un cor care tine concerte cu public numeros , cantand pe multi bani , pe marile scene ale lumii…Ei ,si ce crezi? S-au trezit cativa tilici de militisti comunitari sa le spuna sa opreasca cantatul , ca nu au autorizatie pentru manifestare publica. Se spune ca oamenii astia au ramas siderati , in conditiile in care ei se manifesta cu arta muzicii in marile orase europene si NIMENI , absolut nimeni , nu le spune vreodata sa opreasca cantatul pentru ca nu au autorizatie pentru manifestare publica.
    ulterior acestui scandal , in urma caruia au aparut si inregistrari video si oamenii au huiduit in media online si pe facebook miseria intamplata , directorul politiei comunitare ar fi anuntt ca artistii corului imparteau flyere si de aceea au fost somati sa se opreasca…deci un fel de vax albina.
    In plus , primarul Timisoarei , domnu’ Robu , a spus ca daca asta s-a petrecut este o greseala , ca mai intai acei militieni comunitari trebuiau sa il sune intai pe superiorul lor sau pe director sau chiar pe el ( ma lesi?) si sa intrebe ce trebuia facut , nu sa actioneze de capul lor si ca oprirea unui act artistic este o greseala…si ca el este bucuros ca pasajul rutier proaspat dat in folosinta a rezistat plilor abundente din ultima vreme… (e grele , stiu , dar omu’ atata viziune are , ce vrei?)
    Asta a fost tot , corul va face sigur o reclama trista orasului asta , care , CULMEA , mai si candideaza pentru anul 2021 la capitala culturala a Europei….D-aia zic : bravo Clujului pentru manifestarile organizate in acest sens! Cu primarul pe care Timisoara il are si cu mizeria ce se petrece aici , nici in anul 3000 orasul nu va ajunge capitala culturala…
    Nu este orasul meu , nu-s banateanca , insa m-am atasat de acest loc si cand imi vad cunostintele si colegii cat sunt de mandrii de orasul lor si cum povestesc despre oamenii de aici , nu am cum sa nu ii admir…
    Din pacate clanurile mafiote au pus stapanire pe acest oras si il ciopartesc asa cum le place…Nu demult a avut loc o nunta tiganeasca la unul din palatele tiganesti din centru orasului…cine crezi ca a miscat un varf de deget?Nimeni! Ba mai mult , a fost oprita circulatia pe acea strada , caci nuntasii nu aveau loc de desfasurare… 😦
    Uof , ca m-am starnit….

    • Primarul e de vina pentru toate nenorocirile din Timisoara.
      Dati-l jos.Faceti reclamatii peste reclamatii.
      Apropo:Ca si la Cluj, si cladirile din Timisoara au intrat in patrimoniu national odata cu unirea Transilvaniei cu Romania.Deci n-au fost confiscate de comunisti.
      De ce se retrocedeaza presupusilor urmasi a-i urmasilor, cind ele apartin tarii?

      • Heheheeee…..e grele , din cate am inteles eu….si e dezbatere lunga…Cine crezi ca finanteaza marsaviile primarului si cine ii tine spatele?

      • Ii tine cit ii tine, dar daca se fac oficial, adica cu nr de inregistrare, o gramada de reclamatii,trebuie sa le solutioneze si se sesizeaza si ceilalti oficiali.
        Cumva trebuie sa-i veniti de hac si nenorocitului.

  3. Organele noastre represive, fie ei jandarmi sau politisti…sunt pe măsura politicienilor care-i conduc şi pe care-i servesc. La Pungeşti şi prin alte zone de interes…politic, jandarmii bat şi reprimă propriul popor, pe cei care-i plătesc. Bineânţeles ca (rromii) tiganii sunt privilegiaţi. Ei îşi plătesc politicienilor şi poliţiei, din bani furaţi, toate excesele.
    La aşa popor…aşa conucători…

  4. Am vazut si eu stirea 😦 . Tot mai des am convingerea ca natia asta se tampeste. Sau este tampita de smecheri ( cu toate ca pe Robu nu l-as cataloga nici macar smecher). Adevarul este ca cei care pot, stiu asta si nu scapa nici o ocazie sa ne calce in picioare. La propriu si la figurat. Iar noi ne lasam, parca am fi in transa. Nu jena pentru militienii timisoreni, ci scarba, profunda, pana la a varsa. Idem si pentru minunatul primar al Clujului, care toata vara a rascolit orasul cu refacerea drumurilor, fara sa urmareasca cine, cat si cum lucreaza. Avem de toate, numai piste de biciclete ne lipseau, intr-un oras care numai la campie nu e. Traiasca (evident) comisioanele!

    • Pai,probabil ca si ai nostri edili sint in vacante, pe insule si-atunci cine sa verifice ce face un muncitor pe o strada intreaga.
      E cumplit si nu se stie cind se termina.
      Nemernicii!

  5. Of, ce realităţi aiurea! Nu e zi să nu aflăm despre asemenea tâmpenii. Cum să-i opreşti pe acei artişti, care ofereau clipe de bucurie sufletească trecătorilor, mulţi dintre ei – oameni care nu-şi permit să meargă la un spectacol.”Mitul lui Garcea” se confirmă prin aceşti stupizi „apărători ai legii”. Ce să mai vorbim? Măcar dacă ar fi de vreun folos prezenţa unor pe stradă, dar am văzut oameni agresaţi de derbedei, ai „organele” stăteau şi priveau cu indiferenţă… La alţii… se poate mai bine. Noi… tot aşteptăm…
    O săptămână bună! 🙂

    • Cit, naiba, sa mai asteptam?
      Trebuie bombardati cu reclamatii,poate asa isi vor pune,macar,intrebari.
      Sa-ti fie si tie buna, saptamina!

      • Aşa e! Avem acest „talent” al aşteptării şi răbdării prosteşti, în locul acţiunii….

  6. Zilnic suntem umiliți într-un fel sau altul. Tot mai frecvent asistăm la manifestări abuzive ale factorilor de putere în cadrul comunităților locale.

Lasă un răspuns

