Agricole

https://fosile.wordpress.com/https://fosile.wordpress.com/https://fosile.wordpress.com/https://fosile.wordpress.com/

9 răspunsuri

  1. Prima cred ca stiu ce e. Daca nu e, macar seamana foarte bine cu o moara pentru maruntit porumbul, pentru mancare la pui de gaina sau rate. De astea am vazut la ambii bunici, dar cele din restul pozelor imi sunt necunoscute.

    • Da,prima e pentru tarite.
      Adoua si ultima sint masini de treierat.
      Cealalta nu stiu ce este si nici n-au fost explicatii la muzeu.

  2. Unelte ale unor vremuri apuse o data şi cu deprinderi, daca nu atât de eficiente ca astăzi, cu siguranţă mult mai sănătoase…

    • Cele pentru tarite mai sint folosite si acum.Cele pentru treierat nu cred.
      Nu neaparat mai sanatoase, dar utile pentru recolte proprii mai mici decit cele din cooperative sau ferme specializate pe grine.

      • Cănd am facut referire la „sănătoase” am vtrut sa cuprind si starea celor care le foloseau, în sens spiritual.

  3. Mașinării utile gospodăriilor nu prea mari, dar având stăpâni harnici…

    • Se mai vad pe ici, pe colo, pe la sate curti pline cu tot felul de utilaje.Din pacate, destul de rare.
      Daca nu mai avem fabrici de tractoare si alte utilaje agricole…

  4. Mi-am aminti că şi bunicii mei aveau un asemenea utilaj, pentru curăţat boabele de porumb de pe ştiuleţi. Interesant este că-i spuneau…. „machină”, ceea ce îmi suna cam italieneşte. E prin curtea părinţilor, dar n-o mai foloseşte nimeni, de ani buni. Tata vrea să o ducă la muzeu şi bine ar face.

    PS. Emoţionante fotografiile şi amintirile din articolul „Să ne bucurăm?”

    • Poate la un muzeu etnografic, caci la alte muzee sigur ar fi depozitat intr-o pivnita pentru mult, mult timp.
      PS.Din pacate, de-acum am ramas numai cu amintirile.

Lasă un răspuns

