De la chirurgie la abator (continuare) -Olteanca

Cind m-a chiuretat, a luat „material” din furunculele mele si a trimis la laborator pentru a vedea despre ce este vorba si pentru un tratament.

Un stafilococ isi facea de cap prin bucile mele, iar tratamentul consta intr-un set de 10 injectii, clar indicata ordinea in care se fac.Anatoxina stafilococica.

In Cluj nu erau, dar am gasit in Lupeni-Valea Jiului.

Am cautat pe cineva care sa-mi faca injectiile acasa, caci la cit de dureroase erau si ce efecte imediate aveau, nu mergea sa le fac la cabinetul medical de la lucru si sa muncesc in continuare.

In plus, trebuiau facute din patru in patru zile.

Normal ca am intrebat cunostintele, am facut turul cartierului si intr-un sfirsit am gasit o asistenta in cealalta scara a blocului in care locuiam.

Cind am vazut-o mi-a trecut pofta de tratament.Mare, cu niste miini ca niste lopeti, urita.M-au trecut fiorii la gindul de a fi la dispozitia ei,dar…

Din start a pus niste conditii.Sa merg, de fiecare data, impreuna cu nevasta-mea- sa aiba cu cine povesti una alta pina imi face mie injectia.Sa nu indraznesc sa-i dau ceva bani, ca ma bate si nu-mi mai face tratamentul si mai ales, sa fiu punctual.

Era distractiv.Duceam cafea de acasa si nevasta-mea facea cafele si fumam cu totii de parca era concurs si culmea, la ce volum avea si ce miini uriase  nu simteam nici intepatura si nici injectarea in sine.Ei, ca dupa aceea ma umfla risul de durere, aia era din vina compozitiei din fiolele alea uriase.

Intr-una din zile ne intreaba doamna ce parere avem despre oameni in general, luati asa, pe regiunile geografice.

Ne-am dat cu parerea, fiecare in functie de oamenii pe care i-am intilnit.

Eu, cu acul in buca, am inceput sa tai si sa spinzur la bucuresteni si olteni.Adevarul e ca citi  bucuresteni am cunoscut pina atunci toti au fost rai, rautaciosi, profitori, etc.Olteni n-am cunoscut multi pina atunci, dar si in cazul lor, am dat numai peste din aia repeziti, rautaciosi.

Si da-i si taie si spinzura la olteni si eu si nevasta-mea de parca pe lumea asta ar fi existat numai oameni (buni) si olteni ( rai).

Zice, doamna, din virful buzelor, EU SINT OLTEANCA!

Au!

Au!

Ne-am fi evaporat, am fi intrat in pamint, dar  eu aveam acul in buca, iar nevasta-mea era dincolo de masa.

Am mai avut cuvinte sa spun ca toti cei pe care i-am cunoscut pina atunci… , sa imi cer scuze si sa-i spun ca vom cauta pe altcineva pentru restul tratamentului.

A ris in hohote si nici n-a vrut sa auda sa cautam pe altcineva.

Dupa tratamentul asta, n-am mai avut furuncule,  si am fost mai atent ce zic de fata cu altii.

De-a lungul timpului am cunoscut o gramada de oameni din toate zonele tarii si foarte buni si foarte rai-ba de multe ori, inselau asteptarile,  laudatii ardeleni.

De curind, undeva pe Transalpina, am cunoscut niste olteni extraordinar de calzi, de blinzi  de buni si de frumosi.

12 răspunsuri

  1. Oameni si oameni, oltenii au bubele lor, ardelenii la fel, moldovenii cu partile dansilor.

  2. Mie ce imi place din aceasta povestire, e ca socializarea era pe primul plan, intr-o perioada total diferita de ceea ce traim acum

    • Sa stii ca era mult mai multa comunicare intre oameni.Iar timpul liber era dedicat prietenilor si familiei.

      • Cu siguranta! A acceptat sa iti faca injectile. doar pentru socializare la o cafea si o tigara buna…ce fain suna!

      • A acceptat pentru ca nu refuza nici o data un ajutor.
        Normal ca se potrivea de minune cafeaua ( turceasca), iar tigara buna era, Carpati fara filtru.
        Erau altfel relatiile intre vecini, colegi si intre oameni in general.
        Acum, sint vecini pe care nici nu-i cunosc.
        S-a schimbat lumea.S-a europenizat…

  3. Cred ca nu exista cineva care sa nu fi facut gafa ta :))))
    Imagineaza-ti ca eu , proaspat mutata in Timisoara in 2002 , ma pregateam sa imi cunosc noii colegi de servici.Sti ca aici maghiarii sunt o pate importanta a orasului…Eu , dobrogeanca neaosa si neavand nici o legatura cu maghiarii , acolo la mal de Pontus Euxin…ma trezesc vorbind in spirit nationalist si patriotic , ca pe mine ma enerveaza ungurii …Nu ma intreba ce era in creierul meu atunci , dar cred ca imi stersese creierul Vadim Tudor… :))))) La care colega cu care stateam de vorba atunci imi raspunde ca seful meu este ungur si ca si ea este jumatate unguroiaca… :))))) N-am cuvinte sa-ti descriu mutra mea si daca pamantul s-ar fi crapata si eu sa intru acolo , intram fericita. :))))))

    • Inca, sa fi fost de prin centru-vest,nord-vest mai era de inteles,dar asa, sa cunosti doar turci,bulgari,lipoveni si sa nu-ti placa ungurii…
      Adevarul e ca nici eu nu ma dau in vint dupa unguri, dar unguroaicele imi plac atit de mult incit m-am insurat cu una…

      • Eeee , atunci eram batuta in cap , acum sunt anormala…dar la vremea aia auzisem io numai balarii despre subiect.Acum n-am ce comenta , am colegi unguri pentru care as sari si in foc , daca este nevoie 🙂

  4. Este un truism afirmatia ca omul OM …nu conteaza de unde vine el. Este insa adevarat ca se poate face o analiza asupra unor caracteristici zonale, analize ce trebuie sa tina cont de temperamente, educatie, traditii, cultura…ma rog…

  5. Ce bine ca am imbatranit si suntem mai intelepti… Cine stie ce pareri mi-as fi exprimat la servici referitor la taranii ajunsi patroni…

Lasă un răspuns

