De la chirurgie la abator

In tinerete, incepind de pe la 20 de ani mi se faceau la baza bucilor niste furuncule.

Era cumplit de neplacut pentru ca nu puteam sa ma asez, ma jenau chilotii si pantalonii, era dureros si cu cit coceau se faceau mai mari.

Normal ca , facind adevarate manevre de parca ma pregateam de un concurs de yoga, le storceam cit puteam de mult, imitind de fiecare data tot felul de animale in cele mai cumplite momente ale lor, asa ragete si urlete scoteam, dar n-am considerat ca ar trebui sa ajung la un medic.

Niciodata nu reuseam sa storc absolut tot puroiul si ce raminea se vindeca sub forma unor duluri si-mi aratau bucile de parca am stat mult timp  pe un grilaj.

Pe la vreo 29 de ani, ma cheama sora mea la ea sa ma vada un chirurg.

Avind in vedere ca tocmai se pregateau sa coaca inca doua furuncule m-am dus.

Omul,mare, de parca era hamal sau luptator de greco-romane, fain, cu chef de glume s-a uitat la bucile mele si-a zis sa merg la el la spital, ca ma opereaza.

Mai, ale dracului furuncule, dupa ce am luat nu stiu ce au inceput sa se faca peste tot.Pe virful unui deget, sub brat si tare imi era frica sa nu se faca si in alta parte, ca n-aveam chef sa se taie de pe acolo, mai ales ca eram proaspat insurat.

In ziua cu pricina, dupa m-a lasat sa fumez citeva tigari, domnul doctor  m-a pregatit.

Avind in vedere ca e puroi, te vom chiureta pe viu.Poti urla cit vrei, ca nu se aude afara, iar noi stim despre ce este vorba.Poti face pisu, daca iti vine, ca nu-i bai…

Parca nu-mi mai venea sa merg, dar m-a luat de brat si…

Pai, nu era vorba de operatie?

Daca-ti spuneam ca te chiuretez, mai veneai?

Imi tot arata ceva doctorite si asistente, care bag sama aratau bine, dar eu nu prea vedeam.

Ma durea de-mi ieseau ochii din cap si ma uitam ca melcul la diverse puncte de pe usa din fata mea,dar n-am urlat, ca eram tinar si zmeu, dar lacrimile nu mi le puteam  stapini.

Mai zicea dl.doctor sa urlu, ca ma usureaza, dar n-am zis nici mic.L-am rugat sa ma lase sa suflu un pic si mi-au dat niste oxigen-aer de munte.Nu mi-am putut inchipui ca niste amarite de furuncule pot sa doara atit de tare cind le riciie cu bisturiul sau ce naiba a folosit.Ca asta facea.Riciia.

Dupa ce am scapat de acolo, cu curu umflat de parca aveam pampers din cauza pansamentelor, eram din nou zmeu.Merg acasa, nu stau in spital.

Dar, parca nu eram prea  sigur pe picioare.Mi-a dat un biletel cu nr. lui de telefon si am plecat.

Ajuns afara, soarele era prea puternic, aerul prea tare si trebuia sa inspir adinc, pansamentele ma jenau.M-am urcat cu greu in troleu, dar dupa doua statii a devenit prea mic pentru mine.Aveam nevoie de aer asa ca am coborit si simtind ca ma lasa picioarele am intrat la poarta institutiei linga care eram.Abatorul.

Celor de acolo le-am intins biletelul dl.doctor, precizindu-le ca vin de la chirurgie, in timp ce ma prelingeam spre sol.Am mai auzit slab:in bun loc ai nimerit…

Mi-a zis mai tirziu dl.doctor, cind am fost la control, ca a ris in hohote cind a auzit ca am scapat de la chirurgie si am intrat, singur, la abator.

M-a luat cineva in masina lui si m-a dus acasa.

Oricit am incercat dupa aceea sa aflu cine a fost, sa-l cunosc si sa-i multumesc, n-a vrut nimeni sa-mi spuna.

Un om bun, caruia i-am multumit in gind.

Daca stiam ca doare in halul ala si la chiuretaj si dupa aceea, nu-s sigur ca as fi fost la fel de zmeu.Cu storsul eram obisnuit.

Pina s-a vindecat cit de cit stateam numai in picioare, in genunchi sau pe burta.

 

 

16 răspunsuri

  1. Ar fi de râs dacă n-ar fi de plâns. Parcă așa se spune.
    Când eram copilandru, cred pe la vreo 10 ani, mi-a ieșit și mie un furuncul exact în… mijlocul obrazului drept! Realizezi cam ce fel arăta falca mea.
    O bătrână din neam, mă vede și-mi spune: las’ că te face baba bine! Dacă o-i mai avea în viața ta așa ceva, să nu-mi spui mie Stela! (căci Stela se numea)
    Mi-a stors furunculul, a aruncat în foc hârtia cu care făcuse operația, o fi spus au ba ceva descântece n-am de unde ști, dar de atunci n-am mai avut așa „lighioană” pe mine. Arar, câte un început, dar care de fiecare dată s-a retras singur, fără să coacă.

    • Mare noroc ai avut cu femeia.
      Se intimpla sa se sparga nemerniciile de furuncule si-mi umpleau pantalonii cu mizeria de puroi cu singe.
      De toata rusinea.
      Urmeaza, miine si continuarea, cu tratamentul.

      • Mai ai?
        Uff! Prin ce ai mai trecut?
        Dar lasă, voi afla mâine cu toată lumea.

      • Nu mai am.
        In timpul tratamentului mi s-a mai facut unul pe pleoapa si mi l-a rezolvat chirurgul si pe acela.Si deja nu mi s-a parut chiar asa de rau, chiar daca m-a durut.
        Bag sama, m-am obisnuit…

  2. Stai sa inteleg…a luat fiecare furuncul in parte si a curatat locul pana la sange de puroi?

    • Asa a procedat.Si a facut asta cu simt de raspundere, sa nu ramina nici o urma.
      De aceea aveam senzatia ca ochii mi-au devenit telescopici.Da n-am zis nimic.
      Distractiv,nu?

      • Ție îți tot recidivau, fiindcă nu erau curățat corespunzător locul?

      • Imi recidivau pentru ca se manifesta un stafilococ care trebuia depistat ( ce fel) si tratat.
        Faptul ca nu reauseam sa storc ca lumea furunculele lasa in urma, fiecare, cite o umflatura, o intaritura, care au ajuns sa fie suprapuse si , normal, deranjante.
        S-au rezolvat si alea, dar de data asta cu anestezic.

  3. Bine ca ai scapat de ele…

  4. Stii care este durerea cel mai usor de suportat? A altuia…

    • Nu prea mi-a fost dat sa suport ale altora, dar de-ale mele sint satul.
      Cum zicea un bunic: ” te-ai saturat? bea un pahar de apa si culca-te!”
      Ce bine ar fi sa fie atit de usor.

  5. Bine ca exista abatorul cu oameni cumsecade, acum unde ai intra?
    Un singur furuncul, nestrans, neoperat, am avut. L-am lasat sa se desfasoare in voia lui si el m-a lasat pe mine dupa aceea. Sper ca pentru totdeauna!

  6. Eu zic ca e bine ca e ceva de domeniul trecutului. Cred ca este vorba despre furunculoza, cand apar mai multe. In popor se zice ca e „boala celor noua buboaie” si se vindeca prin descantec (tocmai mi-a povestit cineva cum a fost vindecat de o baba de furunculoza, pe vremea cand era student).

Lasă un răspuns

