La intrare

Fosile şi pietre

Inainte sa intram undeva ne trebuie chei sau minere pentru a deschide portile sau usile .

Plimbindu-ma pe o strada am vazut citeva minere vechi si le-am memorat in aparatul foto.Cite miini le-au atins  si le-au folosit de-a lungul zecilor sau sutelor de ani trecuti?

Din pacate,multe din ele s-au stricat si au fost inlocuite cu tot felul de improvizatii care mai de care mai urite.Iar la alte porti am vazut instalatii moderne.

Mai sint citeva,dar o sa le pun intr-o alta zi.Si poate,cind o sa am mai  mult timp o sa iau strazile in rind pe cartiere.

Vezi articol original

13 răspunsuri

  1. La tara, pe la portile oamenilor, sau aruncate prin ungherele magaziilor, am vazut tot felul de asa zise incuietori, manere de porti sau usi. Unele sunt faurite la fierari, batute pe nicovala.
    Cu adevarat , vazandu-le gandul te poarta la cei care le-au faurit si folosit din vremuri stravechi…

    • Sii daca le fotografiezi poate exista sansa ca modelul respectiv sa nu se piarda.

      • Asa este…pai se putea sa nu tragi tu spuza…pe turta ta.
        Da, este o idee buna, mai ales ca am un prieten in zona care se ocupa cu achizitionarea obiectelor vechi, obiecte ramase aruncate prin toate ungherele gospodariilor. Aici la tara, oamenii nu cunosc INCA valoarea acestor obiecte si le dau pe o tuica…doua. La carciuma se tranzactioneaza valorile traditionale(?!).

      • In urma cu ceva timp, vazind la mine poze cu diverse plante, ziceai ca te simti indemnat sa le fotografiezi si tu, avind in vedere ca practic traiesti printre ele.Asa ca, si acum, trag spuza pe turta ta, indemnindu-te sa imortalizezi obiecte care altfel se vor pierde .

  2. De unde stiti ca oamenii care au pus mana pe acele clante erau si fericiti si curati ? Zau, desigur ca e bine sa ne gandim predominant la aspectul pozitiv al lucrurilor, insa totusi sa nu exageram cu lirismul cand vine vorba de istorie. Adica eu cred ca erau cam la fel ca azi, unii mai curati, altii mai porcusori, unii mai zambitori, unii mai bosumflati. Din ce in ce mai multi opineaza ca gradul de fericire e in mare parte predestinat genetic, plus gradul de compulsivitate (inclusiv de spalat pe maini mai des) se pare ca poate fi influentat in bine, desi uneori pana la exagerare inclusiv patologica, de expunere la infectii anterioare, mai mult cu streotococ in cazul spalatului pe maini, si mai mult cu stafilococ in cadrul compulsiunii de a piguli diverse chestii din
    nas. Probabil cand nu erau antibiotice poate ca intr-adevar erau mai multi compulsivi catre curatenie, asa ca e posibil defapt ca sa fie adevarat ca mai multa lume se spala mai des pe maini, deci partea cu curatenia e posibil adevarata, insa despre partea cu fericirea nu prea stiu daca se modifica asa de rapid componenta genetica a rezidentilor locali…dar mai stii ? Poate ca erau mai multi danezi in cartierul ala la un moment dat in istorie, ca ultimul studiu publicat pe Internet chiar de catre danezi ei insisi e ca au un defect genetic, de aia ies asa de fericiti in sondaje.

    • Nu stiu de unde ai dedus tu , dar iti reamintesc o parte din textul pus de mine: „Cite miini le-au atins si le-au folosit de-a lungul zecilor sau sutelor de ani trecuti?”
      In concluzie, toata tirada ta e fara obiect si fara sens, in acest caz.

      • Sorry, comentam mai degraba frapat de comentariile re oamenii curati si fericiti din trecut nu re textul alaturat pozelor. De fapt recunosc ca nu citisrm textul alaturat pozelor ci doar ma uitasem la poze, si pe urma citisem in graba comentariile.

      • Nu a fost expres, a fost automat, ca asa abordez eu si cartile cu poze, ma uit la poze si pe urma citesc recenziile, rar citesc textul de langa poze, pe care il remarc numai daca proportia text/poza e mai mare decat 1/5 sau mai mic decat 1/25 (in cazul cartilor gen benzi desenate). Chiar e posibil sa fi scapat multe informatii de-a lungul vietii din cauza neglijentei mele fata de spectrul textual dintre 1/25 si 1/5, mai ales ca e adesea intalnit in multe articole scolastice sau academice, insa eram totusi in weekend, nu aveam chef de studiat articole stiintifice, doar voiam sa ma relaxez cu poze…si cred ca de fapt asa instinctiv m-am simtit ff vinovat de asta, si imediat mi-au trecut prin minte tocmai ultimele studii pe care le citisem inainte de weekend, si am zis repede despre ele, ca si cum eram un elev lenes prins motaind cu capul in reviste literare despre carti de fictiune in loc sa fiu atent la lectia de la clasa ! Pe bune, precis asa a fost !

      • Mai curati din punct de vedere psihic.
        Adica, exista onoare, respect, bun simt si alte multe atribute care acum llipsesc cu desavirsire.

      • Sa inteleg ca iti place sa vorbesti ( sa scrii) doar asa, ca sa te afli in treaba?
        Fara legatura cu nimic?
        Inseamna ca nu te plictisesti niciodata.

      • Pai e destul de adevarat ca eu personal nu am resimtit sentimentul descris plictiseala decat o singura data in viata mea, stiu si precis si cand anume, intr-o primavara cand aveam 14 ani, (o varsta totusi ingrata) ! Insa nu e din cauza ca scriu sau comunic vrute si nevrute ca nu resimt plictiseala, cred ca e mai degraba ceva biologic bazat pe ca am ADHD si mintea imi zburda superficial si off topic de cand ma stiu ! Si uneori ma ia si gura pe dinainte si sunt impulsiv in comunicarea verbala. Habar nu am de context plus contextul e asa de complicat de multe ori incat nici nu stau sa depun efort sa-l inteleg. Insa e si pt ca nu am motivatie sau interese de educator, adica nu comunic pt a influenta pe cineva cu ceva anume, comunic asa daca ma frapeaza ceva plus daca ma trezeste cineva de nivel profesor din motaiala…eu, pe bune, fara nici un misto, mereu ma simt ca la
        scoala cand citesc bloguri ! Plus desigur ca sunt nepregatit la materia din ziua respectiva ! Ca eu imi faceam lectiile numai la ce ma intriga pe moment, fara prea mare legatura cu lectia zilei sau a orarului ! Dar nu ma laud, doar explic. Pt ca e posibil sa se mai intample sa comentez off topic. Dar nu e ceva rau, e chiar un compliment ca o poza, sau un articol, sau un comentariu al altcuiva e considerat educativ si emis de cineva cu functie ierarhica totusi respectabila de profesor (fata de mine, elev motaitor neatent, neglijent, superficial, pe dinafara, etc).

  3. Sunt domenii in care as prefera sa nu apara noutati. Dar suntem sortiti evolutiei… Din pacate.

Lasă un răspuns

