Concertul de simbata

Fosile şi pietre

Pe vremuri mergeam des la concertele de la filarmonica.Aveam abonament si nu ratam decit cind eram plecat  din Cluj.

Orchestra Filarmonicii  era una din cele mai bune din tara si aveam doi dirijori foarte buni:Emil Simon si Cristian Mandeal.

Eram tare curios.Pe afis scria : Paganini , concert pentru vioara si orchestra ( nu mai stiu care anume).La vioara Stefan Ruha,iar la pupitru Cristian Mandeal.

Mie imi placea mai mult Emil Simon la pupitru.Era parca mai implicat in discursul muzical, i lsimteai ca participa, ca e acolo, ca nu se poate fara el. De altfel a studiat dirijoratul  si cu Sergiu Celibidache si asta se vedea.Mandeal mi se parea prea lent, prea moale si eram curios cum ar putea sa fie  interpretat  Paganini in stilul Mandeal.
Stefan Ruha cinta dumnezeieste.L-am auzit o data si la Gradina Boema- a fost o ocazie speciala pentru el,eu am nimerit intimplator acolo- cintind romante.Orice…

Vezi articol original 253 de cuvinte mai mult

4 răspunsuri

  1. N-am mai fost la biserica de pe Kogalniceanu de 32 de ani, cred. Poate n-ar fi rau sa intru intr-o zi…
    Undeva, pe un post tv, am vazut un documentar cu si despre Celibidache. Ce sa spun? M-a fascinat!

    • De citiva ani sint lucrari de renovare si de aceea nu sint recitaluri.
      Poti intra, macar sa-ti amintesti frumusetea, linistea, calmul de acolo.
      Celibidache?
      Nu-mi ajunge blogul pentru a putea spune parerea mea.
      Daca ai vazut documentarul in care preda dirijoratul in Germania si in Franta, ai vazut si ai aflat mult despre el.
      Da, e fascinant.

  2. N-am mai fost demult la un concert şi ce dor mi-e să mă las cufundat în atmosfera aceea minunată, a muzicii clasice. O adevărată înălţare sufletească!

    O zi frumoasă! 🙂

    • Nici eu (noi) n-am mai fost de mult.
      S-ar putea sa incercam de-acum, caci orchestra filarmonicii concerteaza ( din nou) la Casa Universitarilor.O vreme n-au avut acces acolo, apoi au fost plecati ,un an, sa cinte cu formatia Deep Purple.
      Un alt motiv ( scuza) ar fi ca nu prea mai avem timp pentru noi.
      SA fiti fericiti!

Lasă un răspuns

