De-ale gurii

Doi ardeleni stăteau de vorbă:
– Bă, io nu mai pot! De când cu emisiunile aste cu gătit, muierea mea
o luat-o razna! Ieri o făcut ciorbă de fasole cu smochine. Smochine,
bă, SMOCHINE!!!
– Mie-mi zici? A mea o pus piersici în tocănița de cartofi… cică să-i
dea un fleivăr modern…
– Mi-i și frică să vin acasă, că cine știe ce blăstămăție pune pe
masă. O trebuit să mănânc mămăligă cu rodii… Cu rodii, bă, CU RODII,
paștele ei de mâncare!
– Io mănânc pe ascuns, că mi-i milă s-o jignesc… O făcut sarmale
umplute cu creveți. Am așteptat să adoarmă ca să mânc un parizer
cinstit…
– A mea i-o pus la prunc la școală pită cu untură și cu rucola…
– Asta nu-i nimic: am ținut pomană după mă-sa și o făcut colivă cu
mascarpone și sirop de arțar… flambată!
– Bă.
– Da, bă.
– Atâta am vorbit de mâncare, că amu mi s-o făcut sete!
– Ie, și mie…
– No, hai să merem la crâșmă, să pușcăm niște shot-uri de Jägermeister!

13 răspunsuri

  1. Mai in glumă…mai in serios…cam asa este. Obsesia mâncarii ne excede, iar noi suntem extrem de uşor de manipulat, ca frunza-n vânt.Trebuie sa-si defuleze cumva oamenii energiile blocate. Nu?!

    • Ai dreptate, dar mai este un aspect.
      Se tot vorbeste de mincaruri traditionale, dar apar in ele busuioc, menta, si alte adaugiri aromatizante.De parca , pe vremuri, numai mamaliga cu menta si alte asemeni se faceau.
      Prea se exagereaza.
      Pe la master-chefu-uri se discuta despre o gramada de mincaruri, dar se crizeaza cind e vorba de mincare romaneasca specifica.

      • Corect. Este o adevarata blasfemie ce se petrece cu retetarul traditional. Este la fel de adevarat ca nu intotdeauna tradile sunt „sfinte”, cum la fel de adevarat este sa trebuie sa mai lasam si inventivitatea sa se manifeste. Dar de aici la ce vedem ca se petrece, este cale lunga si fara sens.
        Insasi abundenta programelor tv. in care accentul pe mancare este supradimensionat…face parte din contextul manipularii, aburelii, deturnarii individului de la problematici REALE.

  2. 🙂 Noi incercam sa-i imitam pe straini, iar acestia vin la noi pentru ca aici, inca se mananca mancare care chiar are savoare. 🙂

    • Da, dar televiziunile si prezentarile de master-chef nu prezinta mincarea romaneasca.
      Pai asta ar trebui sa fie pe primul loc si dupa aceea alte retete.

      • Eh! A noastră nu e de…master-chef. 🙂 Sau cel puţin aşa consideră ei. 🙂

      • Cam asta zic si eu.
        Poate, daca vreun Chef francez face retete romanesti, sa aiba si ei in vedere.

  3. Citind un articol despre viata taranului roman la 1900, 1920, am vazut ca se consuma f. putina carne (vindeau porcul/vita/gainile …). Dintre plante patrunjelul si menta erau cele mai intalnite. De fapt, patrunjelul este cel mai mare (cantitativ) condiment romanesc. E trist ca am uitat alte plante: papadia, stevie, loboda, hrean, hasmatuchi, urzici etc . Busuiocul era folosit in biserica si pt aromat hainele, pelinul cand faceau sapun, apa de trandafiri la spalat fata … Am ajuns sa preferam sa ne plange ca e pretul crescut la lamaie cand catina e gratuita si in natura, si are de 10-20ori mai multa vitamina C.
    Uitam ca natura ne ofera cu generozitate atatea, si nu e nevoie sa trecem pe la supermarket.

    • E drept ca exista de toate, dar interesul este sa se vinda cele provenite din afara tarii.
      Si totul este concentrat pe directia asta.
      Pai, tocmai asta subliniaza si gluma.

  4. Da, da’ tot după shot-uri de Jägermeister s-au dus ! 😉 😆

  5. Urasc retetele cu figuri! Daca s-ar face un sondaj, ar vedea tot omu’ ca romanul cel mai mult mananca snitel, gratar, carne in general. Si nu gatita simandicos, ci asa cum s-au obisnuit in copilarie. Acum e drept ca cei care acum sunt copii si manca tot felul de ciudatenii nu vor stii niciodata cum sunt cartofii rantaliti, sarmalele si multe alte…

    • Poate ca cei de acum-tinerii- maninca ce gasesc parintii pe la firmele de catering.Dar si acolo tot mincare normala se face,deci…

Lasă un răspuns

