Aprofundez

Dupa ce am citit articolul Gabrielei ( http://gabrielailies.wordpress.com/2014/09/04/despre-cartile-copilariei/), m-au napadit amintirile.

Tatal meu era de acord cu cititul si-mi dadea bani sa-mi cumpar carti, dar trebuiau sa fie din  cele din programa  scolara.

Chiar a trebuit sa aduc o lista cu lecturile obligatorii .

Baltagul se numara printre ele, dar atunci nici nu ma gindeam sa citesc asa ceva.Am citit dupa ce am crescut si mi-a placut foarte mult.

Eram in camera citeam.

Intra tata si ma intreaba ce fac.

-Citesc.

-Ce citesti?

-Baltagul.

-Da’, parca ai mai citit-o.

-Aprofundez!

…si mi-a aprofundat tata mie urechile dupa ce, luind cartea, a cazut dintre copertile ei „Moartea vine pe banda de magnetofon” de Haralamb Zinca.

Am avut totusi noroc cu profesoara de romana care, dupa ce a auzit ce am patit, mi-a dat o lista extinsa la care mai adaugam eu cite un autor.

15 răspunsuri

  1. 🙂 sârguincios ai fost !

  2. Eu citeam adesea la masade lucru. Carteade interes se afla … sub cartea de școală. Așa nu „descoperțeam” nici o carte. Biata mama chiar credea că eu citesc pentru școală. Până într-o zi. Dar nu spun ce s-a mai întâmplat în acea zi. 🙂

    • Cred ca cei care aveau microbul cautau si gaseau nenumarate modalitati de a citi.
      Am avut si noroc ca m-a indragit o doamna de la librarie si-mi tinea carti, iar dupa ce s-a mutat la Centru de librarii, m-a aprovizionat cu tot ce aparea.

  3. Mărturisesc că și eu am comis-o tot cu „Moartea vine pe bandă de magnetofon”. Dar am scăpat nealtoit! 🙂

  4. Am citit multe carti de Haralamb Zinca. Cele politiste erau pentru relaxarea creierului, ziceam eu, intre doua lecturi de anvergura. Dar de aprofundat, am citit multe carti de f multe ori. De exemplu, Winetou, am citit-o de 8 ori. O stiam deja pe dinafara.

    • Partea cu „aprofundatul” a fost o solutie de moment, pentru ca intre copertile „Baltagului” era politista lui Zinca.
      Dar m-a prins, de data aceea.

  5. Eu citeam sub plapuma, la lumina lanternei. Nu ca era interzis cititul (chiar era recomandat), insa noaptea somnul era obligatoriu.
    „Baltagul” mi-a placut si mie foarte mult, dar cel mai mult m-a influentat „Lupul de mare”, de Jack London.

  6. Deci nu te-a crezut ca aprofundai. Te cunostea bine! 🙂

  7. Ai avut idei, vad! Daca copilul tau ar face la fel, cum ai proceda?
    Nu m-a intrebat niciodata nimeni ce citesc, asa ca la 10-12 ani ma delectam cu romanele de dragoste pe care le savura sora mea (ea avea 18-20 de ani atunci, deci era normal). Dar am citit „Baltagul” si m-a intristat atat de tare incat nu pot nici acum sa vad filmul, iar de recitit nici nu poate sa fie vorba.

    • L-as lasa sa citeasca tot ce-i pica in mina si se apropie de virsta lui.
      Cum am spus, am citit Balragul cind eram deja mare si mi-a placut foarte mult.

Lasă un răspuns

