Iasiul nu

Nu, Iasiul nu va mai fi una din destinatiile mele.

Si desi trebuie sa fie un oras frumos, cu mare incarcatura istorica si culturala, mi-a lecuit dorinta de a-l vizita, de a-l cutreiera, de a incerca sa-i traiesc un pic din viata lui.

Am incercat de trei ori si n-a  mers.

In urma cu trei ani am fost preluati de cineva la intrare si l-am traversat in viteza.

Citeva zile mai tirziu ne-am plimbat pe linga Palatul Culturii care era imbracat in schele si pe linga care treceau siruri, siruri de muncitori chinezi.

Am ajuns si-n preajma parcului, dar nefiind voie cu catei, am ramas pe margini.

In urma cu doi ani, din lipsa indicatoarelor de circulatie- desi am vrut ( in prima faza) doar sa-l traversez si dupa citeva zile sa-l vizitez- am ajuns in fata Teatrului de unde , pe niste stradute am ajuns…nu stiu unde si am fost dirijati prin telefon.

In acest an, tot cu intentia de a-l traversa la capatul unui drum lung , am ajuns …nu stiu unde, tot din lipsa indicatoarelor de circulatie.Un taximetrist m-a trimis pe una din cele sapte coline si cu greu l-am traversat.

Iesenilor, nu stiu cum va descurcati voi prin labirintul orasului.

Dar un turist, un strain n-are cum sa stie unde este si pe unde sa mearga…undeva.

Nu sint indicatoare de circulatie, peste tot sint sapaturi care te obliga sa mergi numai pe o parte sau pe alta si ajungi…

Sensurile giratorii n-au explicatii de iesire spre nenumaratele diferite destinatii, politia de la circulatie nu-i nicaieri ca sa dea explicatii, sa dirijeze, iar taximetristii te trimit aiurea.

Mie mi-a ajuns.

10 răspunsuri

  1. Dragule…stii si tu prea bine ca nu „Iasul” este vinovat de toate neplacerile provocate vizitatorilor. Istoria culturala a Iasului, teiul lui Eminescu, care sta incins in chingi de fier sa nu se rupa, gradina botanica, multe monumente, muzee, n-au nici o vina. Vremelnicii si hulpavii si iresponsabilii, si incultii administratori ai acestui oras sunt VINOVATII.

    • Bineinteles ca nu Iasiul este vinovat de timpenia edililor, de ineficienta politiei si de nesimtirea taximetristilor, dar datorita acestor lipsuri, nu poate fi vizitat, admirat, etc.
      Pe de alta parte, cind primesc un semn, ba chiar a doua oara, si chiar si a treia oara, daca nu tin cont de el s-ar putea s-o incasez.
      STIU asta din experienta asa ca, sed cuminte.

  2. Așa e, și eu cred în astfel de semne. Suntem înconjurați de ele, dar adesea nu avem ochi să le vedem sau minte să le înțelegem.

    • Cum le spuneam unor prieteni, nu trebuie neaparat sa crezi in semne.E suficient sa fii atent si vei avea ocazia sa constati ce se poate intimpla daca le ignori.
      Mergeam cu niste prieteni la o drumetie si cautare de pietre.
      Pe loc drept m-am impiedecat.Am schimbat ruta, iar prietenii cu care eram au ris de mine.Au ris pina cind unuia din ei i-a venit o creanga peste ochi- fara un motiv anume- ,iar celalalt incercind sa se fereasca de aceeasi creanga a cazut intr-o ripa .Nu si-a rupt nimic, dar le-a trecut la amindoi risul si de atunci au fost mai atenti la ce ne arata, ne spune natura,imprejurul.

  3. stiu de la o prietena ieseanca toate-astea, deci te cred… 😉
    * * *
    @” siruri de muncitori chinezi.” – ce-i cu ei prin Iasi?… lucreaza cu sau în locu’ celor români?… merci d’avance pentru „luminare”! 🙂

    • Mi-a spus un localnic ca sint angajati de firmele straine la constructii
      Si chiar daca n-au conditii si sint prost platiti, sint eficienti si harnici.

  4. Eu am vazut si Palace-ul si mi-a placut la nebunie! Cum nu sunt soferita, restul e o joaca pentru mine! 🙂

  5. Eu cunosc destul de bine Iasiul. Cu toate astea, camd am mers cu masina, o data m-am ratacit, alte ori m-am invartit de nu stiu cate ori… Oricum, mi-a fost foarte greu sa circul. Atunci am pus asta pe seama faptului ca eu cunosc Iasiul pe jos, nu cu masina, insa s-au schimbat foarte multe, abia mai recunosteam strazile.

    • Chiar daca il cunosti, te poate incurca daca se inchid unele strazi si mai ales, daca nu sint indicatoare de ocolire.
      Pentru un strain e echivalentul unei tentatiove de sinucidere.

Lasă un răspuns

