Vegetarienii

De cind ma stiu si cit ma voi sti voi fi omnivor.Adica asa cum au fost toti oameni de dupa Adam incoace.

Nu ma rup, neaparat, dupa carne, dar imi place si o consum.La fel si vegetalele si lactatele.

Am si intilnit , dar si citesc, constat ca sint multi care din diferite motive au renuntat la consumul de carne si-si fac un titlu de glorie din asta.

Am senzatia ca o mare majoritate din ei, acesti vegetarieni, se mint in primul rind pe sine.

Si daca vorbim si de cei care tin tot felul de posturi sau cure, ei sint cei mai mari mincinosi.

De ce?

Pentru ca  in sinea lor, psihic, n-au renuntat la carne.

Pai ce post e acela, daca ei maninca ” carne de soia” sau „salam vegetal” sau „carne vegetala”  sau”lapte de soia” sau de alte semnite

Din punct de vedere psihic, ei consuma mai mult decit altii  denigrata carne si (sau) lapte.Si se mai si lauda cu asta.

Practic ei percep aceste produse ca fiind carne, lapte etc.

Si-atunci?

29 răspunsuri

  1. Multe, foarte multe lucruri se fac azi doar pentru că sunt la modă + efectul de turmă care la noi e tot mai prezent. Nu mă miră, dar mă dezgustă profund ipocrizia asta elegant îmbrăcată .

    • Nu numai din cei cu fite si figuri sint in aceasta situatie.
      Dar si ei se mint, din moment ce gatesc „carne”,”friptura”,”snitel”, „chiftele”…

  2. Omnivor mi-s și io,dar sunt anumite produse din carne care îmi fac rău în ultima vreme și pe alea le fentez(ocolesc) 🙂

  3. Discutia este mai ampla si cred eu ii voi acorda un articol. Eu nu mananc nici carne si nici lapte sau oua, dar nu fac un titlu de glorie. Mai mult decat atat, consider ca este o chestiune de gust, de atitudine, de moda sau mai stiu eu ce?!
    Suntem ceea ce mancam, in mare parte. Natura alimentelor ne influienteaza fara doar si poate. Nimeni nu poate sa ma contrazica…daca mananci porc, esti „putin” porc si tu. N-ai cum altfel. „Campul” eteric ala animalul interfereaza cu propriul camp si la total da cu minus. Cum la fel de adevarat este ca daca este sa fii porc…esti porc mancand doar miere cu polen si band roua. Repet, discutia este mai ampla si nu poate fi sustinuta intr-o replica.

    • N-am treaba cu cine ce maninca.
      Am vrut doar sa subliniez ca foarte multi vegetarieni n-au renuntat, conceptual, la carne.
      Toate denumirile,-carne vegetala, salam, cirnat, snitel, fruptura, chiftele, etc,nu te indeparteaza de la subiect.
      Daca vreau sa maninc numai varza, nu zic ca prepar friptura de varza,nu?

      • Pe mine ma ingrijoteaza toata nebunia asta cu preparatul mancarurilor. Cum din ce in ce ma uit mai putin la televizor, cand mi se intampla sa mai scanez programele tv, repet, raman uimit si ingrijorat de multimea emisiunilor ce se invart in jurul mancarii. Nu neg importanta acesteia, dar de aici pana la obsesie…

      • Asta chiar ca este o moda.Toti, indiferent de ce fac in mod obisnuit, gatesc de toate.
        E aberant si obositor.

  4. Din câte am înțeles, că nu sunt eu o expertă în domeniu, sistemul digestiv al omului nici nu este făcut pentru vegetarianism. Dar se găsesc unii mai catolici decât papa care lansează propriile teorii, apoi alții, dornici să fie altfel și totuși în turmă, gata să le urmeze. Se pare că soia, alimentul lor de bază, consumată în cantități mari și neprocesată corespunzător, e mult mai nocivă decât carnea, oricum, mult mai greu de digerat.

    • Pot fi multe motive care ii determina pe oameni sa-si schimbe modul de viata.Medicale, spirituale, etc.
      Nu asta-i problema.
      Ci faptul ca nerenuntind ( in acest caz la carne) la concept pot ajunge- multi altii, intrati cu japca in hora- la suferinte psihice si chiar fizice.
      Poti sa-ti fentezi organismul o data, de doua ori, dar la un moment dat va claca.si-atunci se duce toata spiritualitatea , iar omul sufera,
      Acest tip de auto-minciuna induce cele mai grele si periculoase suferinte.

  5. India are cam cateva sute de millioane de vegetarieni. Fara carnati de soia si fara intentia de a fi la moda,si nu de ieri. Am intalnit mai demult un tanar italian care alerga zilnic 8 kilometri, fost militar cu aplicatii dure. In viata lui nu a mancat carne.

    • Ljuba, mai citeste o data ce am scris eu.
      Nu-mi inchipui ca militarul ala isi prajeste niste vegetale visind ca sint cirnati sau alte produse din carne.
      Este in magazin „carne vegetala” si arata exact ca si carnea.
      Pai, atunci ce maninci si la ce visezi?
      Pe considerente religioase sau spirituale sint determinati destul de multi sa devina vegetarieni, dar mintindu-se , ne eliminind conceptul de carne pot sa aiba mari probleme de sanatate si fizica si psihica.
      Si eu stiu un barbat de 70 de ani care de la virsta de 15 ani a mincat numai si numai nuca cu miere.Absolut nimic altceva.Si e bine, sanatos.

  6. Raspunsul meu era pentru cei care sustin ca nu suntem facuti pentru vegetarianism. In rest carnatii vegetali sunt mi se pare o creatie occidentala. Un fel de tigari fara nicotina. O zi buna

  7. Este cam acelasi lucru cu tigarile inlocuite cu minunile electronice, zic eu. Decat sa fumez tutun, mai bine inhalez substante aiurea, nu? Este la moda, este mai ieftin.
    Am incercat sa mananc branza Tofu, am inghitit o muscatura, iar restul am facut-o la gratar, asa a devenit oarecum mancabila. Si o felie de salam vegetal am mancat, n-am facut hepatita, dar nici nu as repeta experienta. Daca-i de post, sa fie fasole frecata, salata orientala, legume in toate felurile(inclusiv snitel sau chiftele). Cu condimentele potrivite, chiar se poate tine post si fara snitel din soia!
    Din pacate marketingul producatorilor este bine pus la punct, iar oamenilor le place sa fie trendy. Cand era vorba de mezeluri cu soia inainte de ’89, toata lumea critica, acum dau bani grei pentru ceva ce e mai rau decat erau alea!

    • Pentru cei care sint vegetarieni din moda, nu-i problema.Cind se va schimba moda vor fi altceva.
      Eu puneam problema pentru cei care din motive religioase sau datorita unor cursuri de spiritualitate sint lamuriti sa devina vegetarieni.
      Traind in minciuna, vor avea de suferit.Si asta ar fi treaba lor, dar facind publicitate unui astfel de mod de viata pun in pericol si pe altii.
      Cam asta am vrut sa subliniez in cuvinte putine.

  8. Foarte adevarat! Este mult mai buna calea de mijloc, cea a a cumpatarii si dreptei socoteli.

    Pentru ca de maine plec la drum, vin de pe acum cu urarea de un Paste fericit! Sanatate multa si numai bucurii! 🙂

  9. Sarbatori fericite alaturi de cei dragi!

  10. Eu sunt de acord cu tine. Sa te minti pe tine insuti este singura minciuna cu adevarat grava, iar a te abtine, crezand ca asta e bine pentru tine, este una dintre minciunile pe catre ti le spui. Poate ca abtinerea asta are si un rol pozitiv, dar, eu cred ca are si acest efect negativ.
    Eu am consumat foarte multa carne, dar in ultiumul timp nu prea-mi mai place. Cel putin – nu asa ca inainte. Dimpotriva, incep sa ma atraga alte mancaruri. Cred ca asta e adevaratul mod de a deveni vegetarian (fara sa-ti impui asta), atunci cand corpul si mai ales psihicul (nu gandurile, caci acestea sunt intotdeauna influentate din exterior) vrea asta.

    • Daca ii dam corpului ceea ce ne cere, vom avea mintea si spiritul liber.
      In momentul in care ne supunem corpul la tot felul de experiente si mode, vom avea de suferit si fizic si pisihic, iar spiritul va fi blocat.

  11. Eu nu sunt vegetariana si sper ca nici nu voi fi vreodata. Nu sunt de acord cu aceasta idee, oricat de entuziasti ar fi unii. Nu pot manca doar iarba si frunze, stomacul meu s-ar revolta.
    Pe de alta parte, nu-mi plac snitelele de soia si nici alte preparate care imita carnea. Am gatit cu mana mea chestii de-astea si stiu cat de gretoase pot fi inainte de a le praji. Parca ai manca o bucata de carton. Mai bine carne, macar stii ce e.
    Sarbatori in pace si lumina!

  12. Mare dreptate ai.

    Paste Fericit si Christos a Inviat!!

  13. Alexandru, singura ”modă” pe care o accept, în materie de alimentație, este ”din toate câte puțin”. Desigur, înainte de asta am avut și eu fel de fel de rătăciri vegetariene, dar măcar sunt mulțumită că nu am recurs niciodată la șnițele din tofu și lapte de soia, ori alte produse de genul ăsta.

    • Asa e normal.Alternam hrana si uneori chiar ne bazam pe un anume gen, dar de la asta si pina la ce am spus eu in articol este cale lunga.

Lasă un răspuns

