Le este rusine

Unii au sustinut efortul de razboi al nazistilor

Altii au asistat la raderea de pe suprafata pamintului a civililor din Hirosima si Nagasaki

Oare ce a putut face poporul roman, incit sa spui ca-ti este rusine ca esti roman?

Au facut ceva de neiertat parintii tai, bunicii, strabunicii, stramosii?

Sau ai facut tu ceva?

Sau n-ai facut nimic  si-ti este rusine?

Nu-ti ramine decit sa iti duci rusinea cu demnitate si sa taci.

15 răspunsuri

  1. Dar nu mi-e ruşine că sunt român! Dar nici nu mă pot lăuda că sunt român! E drept, eu nu am făcut nimic să merite lăudat, şi cred că este normal pentru majoritate, dar sunt prea mulţi cei ce fac numele neamului de ruşine! Şi dacă tăcem, e ca şi cum i-am aproba!

    • Articolul se refera la cei care spun ca le este rusine ca sint romani.
      A te revolta, a face ceva, e una, iar a-ti fi rusine e cu totul altceva.
      Decit sa spui ca iti e rusine ca esti roman, mai bine sa taci.

  2. Reblogged this on Printre extreme.

  3. Ba, mie una, mi-e rușine să văd cât de lași sunt românii și nu îmi este teamă să recunosc. În Praga a început revoluția pentru un singur om declarat mort iar la noi în România niște țărani se luptă singuri cu autoritățile iar românii noștri se pregătesc pentru sărbătorile de iarnă ascuzându-și capul în pământ.

    • E vorba de atitudine,nu?
      Zicem cu totii pe bloguri, dar ar fi de preferat ca altii sa mearga la Pungesti, altii sa faca ceva,nu?
      Sint lasi romanii, incepind cu fiecare dintre noi?
      Iti este rusine ca esti romanca?
      La Cluj inca sint in strada oamenii pentru Rosia Montana si pentru Pungesti.
      Ce altceva sugerezi ca ar trebui facut?
      Stii ce ar trebui facut si cum?
      Incepe tu inainte de a-i acuza pe altii ca sint lasi.

  4. Dar cine zice ca ii e rusine ca e roman ? Plus cuiva care resimte acel sentiment de rusine de obicei e chiar tacut si cu capulin pamant, NU anunta in gura mare ca ii e rusine. Cei care anunta in gura mare chestii de gen, „vai ce rusine”, sau „imie rusine ca bla, bla, bla”, folosesc acest sentiment in mod didactic de a-i face PE ALTII sa se rusineze, nu le e lor rusine in clipa aia, (rusinarea altcuiva fiind o metoda util educativa mai ales fata de copiii care trebuie sa mearga la olita, plus mai merge uneori in caz ca cineva este chiar intr-o pozitie autoritara asupra altuia care chiar nu are cum sa scape de acolo, adica gen un maestru fata de un ucenic de-al lui,un sef autoritar dictatorial fata de un angajat fara nici o putere sau vreo protectie, o persoana ierarhic superioara uneia inferioare intr–o situatie reala, etc. De obicei oamenii care sunt intr-adevar in pozitii ierarhic superiaore folosesc ff rar acest fel de a rusina pe altii inferiori, doar aia care nu au alte metode sa se impuna fac abuz de asa ceva, si nu folosesc aceasta metoda in moduri neadecvate situatiei si cazului specific, in nici un caz asa hop la orice abatere, vai ce rusine, sau nu ti-e rusine, sau mi-e si rusine ca sunt seful tau, etc

    Ma rog, nu stiu eu sa explic prea bine, insa in esenta ce voiam sa zic e ca ai fost cam exagerat de sensibil la niste chestii pe care nici nu trebuia sa le pui la suflet, si desigur ca e o aiureala sa declare cineva asa la nivel total generalizat, ca ii e rusine ca e roman sau japonez, etc, desi,ma rog, in anumite momente asa istoric ingrozitoare care duc la genocid si daca majoriatea a consimtit asa la acest lucru ba a mai si colaborat, zau, ar cam fi cazul sa pastreze macar un moment de tacere rusinata asa mai autentc, desi nu e nevoie sa se bata cu pumnul in piept, dar TOTUSI sa respectam proportiile ca Holocaustul nu e tot aia cu „Arme de distrugere in masa”, si la randul lor nici astea nu sunt tot aia cu Crucificarea lui Iisus, si nici una din astea nu are nicio legatura chiar asa de clara cu Pungestiul, (desi zau, o fi hazliu sa neinchipuim un film a la Michael Moore, dar daca ar fi fost ceva de interes pt Michael Moore, precis l-ar fi adresat pana acuma). Totodata, desi nu e interzis, eu personal cred ca este chiar TRIST de a POLITIZA fie Holocaustul, fie Crucificarea lui Iisus dincolo de strictul necesar de a spune ca Holocaustul a fost o actiune total imorala si criminala, iar Crucificarea lui Iisus a aratat un sist de justitie total incompetent in provincii, plus coruptie locala, plus inabilitate administrativa din partea lui Pilat din Pont, dar macar a iesit un crestinism din asta, de care chiar si Ben Hur a ramas impresionat,asa ca zau, hai sa nu exageram…zau, nu incerc sa glumesc cu lucruri sfinte, dooar voiam sa te inveselesc, ca s anu mai suferi din cauza unor oameni care nu prea stiu sa se exprime in public in mod chiar asa de optim, (ma rog, inclusiv si eu, desi poate in alt fel, aia poate te asasineaza cu sentimentul, eu te asasinez ca te adorm de plictiseala…)

  5. Nu mi-e rusine ca sunt romanca si nu am fost niciodata tratata altfel, in occident, indiferent unde am fost. Dar mi-e rusine cu multi dintre romani. Asta e diferenta.

  6. Nu există pădure fără uscături, dar nu uscăturile caracterizează pădurea.Poporul român este ca o vajnică pădure pe pământul strămoșesc al țării noastre.

  7. Nu trebuie să ne fie ruşine că suntem români! Numai privind la cei ce au fost înaintea noastră, la părinţii, bunicii şi strămoşii noştri, avem destule motive să preţuim „moştenirea” de suflet pe care ne-au lăsat-o. Cât despre „uscături” şi „buruieni”, trebuie să ne unim şi să le îndepărtăm din „grădina” ţării, căci noi suntem de vină că îi lăsăm unde n-ar trebui să fie.
    Ai mare dreptate, trebuie SĂ FACEM ceea ce trebuie pentru ţara noastră. Nu doar să ne plângem şi să comentăm de pe margine. Mai mult ca oricând este timpul pentru acţiune!
    O duminică frumoasă! 🙂

  8. Cum sa spui ca iti este rusine ca esti roman ?… E ca si cum ai spune ca iti este rusine ca te-ai nascut.

  9. Nu m-am gandit niciodata la asta, inseamna ca nu exista aceasta problema, nu?

  10. Am auzit si eu pe un domn intr-o emisiune radiofonica sustinand ca ii e rusine fiindca este roman. Mi s-a parut triviala afirmatia, anosta. Nu mi-e rusine deloc, nici de faptele unora dintre conationali nu cred ca trebuie sa ne fie, atata vreme cat noi, fiecare pe felia lui, ne-am facut datoria cum am stiut mai bine si nu am tras chiulul… Ci am muncit cinstit si pe bani putini, tot sperand ca putem schimba ceva prin bunavointa noastra. Sunt si unii carora ar trebui sa le fie rusine ca au adus tara la sapa de lemn, dar aia stau tepeni in frunte, nu li se clinteste nici un muschi, de atata semetie si neobrazare!

  11. Dimpotrivă: eu sunt mândru că sunt român, că avem origini sănătoase și un trecut demn de toată admirația! Mi-e rușine doar de guvernanții zilelor noastre, care nu ne reprezintă la justa noastră valoare.

Lasă un răspuns

