Alte pietre

p2137735

Carneol

Dupa o alunecare si o rostogolire cam necontrolata,m-am agatat de niste pietre.Dupa ce mi s-au restabilizat imaginile si mi-a venit inima la loc ,vad minunatiile astea de pietre cu nuante de la roz plaminiu-plamini de copil,nu a-i mei de fumator inrait-la rosu de singe,pina la rosu rubiniu.Carneol.

Lizardit Tismana.Daca mergeti la Tismana si aveti in plan sa va rupeti gitul,e posibil sa gasiti si varietatea asta de serpentinit-lizardit.Zic ca „e posibil” pentru ca arata asa cum il vedeti in poza numai dupa slefuire.

Opal (CJ)

https://fosile.wordpress.com/

Coral silicifiat

25 răspunsuri

  1. ce amestec de culori, o feerie. inaintea pietrelor astora poti sa stai ca la muzeu in fata tablourilor. cu cat privesti mai mult cu atat vezi detalii mai surprinzatoare…

    • Sint frumoase,Red.Sint foarte frumoase si cu atit mai mare bucuria cind vezi ca dintr-un bolovan fara nici o forma-de multe ori nici nu banuiesti ce forme,ce culori sint in interior-a iesit minunatia

  2. Cumva cu bucurie vorbesti inclusiv despre cazaturile pe care le-ai tras pe-acolo. Cum sa nu-ti fie dragi pietrele? Opalul este tare frumos, te lasa sa-i vezi in suflet. Carneolul mi-i drag de rosu. ma deranjeaza monitorul de la servici, imi da niste culori de tot ….dar ajung eu acasa! Reusite poze!

    • Multumesc de cafeluta!
      Ai fost si tu la articolul lui Red cu privire la „refularile” barbatilor.
      Faptul ca merg pe teren,ca ma plimb printre copaci,ca intru cu picioarele in apa,cad,ma rostogolesc,gasesc pietre si ma bucur de fiecare nuanta de cer,de iarba,de pamint ud,uscat,rascolit si de fiecare piatra in parte.Asta este si refulare si reincarcare,revigorare.Iar pietrele?Ma bucur de toate.

      • O data in plus am constatat ca nimic nu-i intimplator.Daca n-as fi cazut,n-as fi ajuns sa gasesc suprafata cu carneol si opaluri.Era ascunsa,greu accesibila si de aceea n-a fost descoperita pina acum dupa zeci de generatii de geologi si studenti la geologie care au trecut prin zona.Eu trebuia sa gasesc si probabil era singura modalitate de a ajunge in zona respectiva.Cum sa nu ma bucur?

  3. pe aia verde nu-i asa ca mi-o dai mie? 😛

  4. 😆 dacă avem în plan să ne rupem gâtul?
    eu aș avea în plan să îți șterpelesc opalul cela. văd că pe lizarit a pus deja ochii jorji, dar opalul seamănă cu iarna mea….
    ce asociații fac și eu!

    • Locul in care se gaseste lizarditul este la baza unei prapastii unde si cu helicopterul este greu de ajuns.De aceea am facut precizarea.

      Si tie iti place opalu?Si la cafeauata.

      Mai vedem…

  5. Ai prefera o parte anume?

  6. glumesc, alexandru, e atât de frumos că e păcat să-l împarţi.

  7. Nici n-as face asa ceva.
    Poate ca gasim pentru fiecare cite un opal,sau alta piatra.
    Mai caut.

  8. De unde n-ai cules inca pietre, dar ai vrea s-o faci?

    • Nu stiu.Sint doua placeri care se intrepatrund.Placerea de a merge afara si daca gasesc si pietre,cu atit mai bine.Si placerea de a merge dupa pietre,iar pentru asta trebuie sa fiu afara si nu-i nici un bai daca nu gasesc.
      In alta ordine de idei,pina acum am cules numai din Transilvania,Banat si Maramures.Ar mai fi restul tarii.
      Nu sint tentat sa merg in alte parti ale lumii ,inca mai sint atitea de cautat si de gasit aici.
      A,ca mi-ar place sa fiu in apropierea vulcanului Kiluea,sa vad cum se naste planeta sub ochii mei,sa ma asez jos (daca nu frige prea tare) si sa pling de aceea ca vad cum se naste planeta .
      Aici s-a nascut deja si rezultatele trebuie doar cautate si scoase la lumina.S-a intimplat sa fiu unul din cei care o fac si sint fericit ca am fost ales.

  9. Adica,pietrele expuse sant de la noi din tara?
    Pot fi gasite asa,mergand pe deal,pe marginea raului sau in rau?
    Din pacate nu sant pe sol,in parau asa cum sant prezentate aici.

  10. Da,toate pietrele pe care le-am prezentat si expus aici sint de la noi din tara si poti sa dai cu piciorul in ele mergind pe deal si pe marginea apei.
    La postarea „Dupa pietre” este o fotografie cu o gramada de pietre neprelucrate.

  11. Eu trebuie sa ajung in Tismana la acest sfarsit de saptamana. As incerca sa gasesc cateva ore libere, pentru a cauta roci si minerale interesante. Daca te rog frumos, ai putea sa-mi dai ceva detalii suplimentare referitoare la locurile unde as putea gasi lizarditul?

    • Alin,daca stii cum arata in natura,vei gasi.Daca nu stii cum arata degeaba ti-as da eu explicatii.
      Daca trebuie sa gasesti,vei gasi.

  12. Am venit de la Tismana… Ai dreptate, habar nu am cum arata lizarditul in natura. Sunt doar un profan, un amator si colectionar al frumusetilor minerale. Am petrecut cam 4 ore bantuind padurile si albia raurilor din zona.
    Am intrebat localnicii despre lizardit, dar nimeni nu stie nimic despre asta. Un singur pensionar, care pe vremuri a lucrat pentru Institutul de Sondari si Prospectiuni Hidrologice mi-a spus ca prima parte a vaii Tismanei este de natura calcaroasa, putandu-se gasi asa-zisa „siga”, un calcar poros, iar dupa vreo 3-4 kilometri valea este sapata in roci granitice.
    Am mers cu masina pana la prima confluenta majora. Albia din dreapta, de o salbaticie superba, mi-a taiat avantul dupa vreo 200-300 de metri, cu o cascada nu prea mare (cam 3 m), dar destul de dificila. Fara echipament, si mai ales singur, nu am riscat sa ma lansez in cucerirea obstacolului. Celalalt afluent l-am percurs pret de vreo 600-700 de metri, fara nici un succes. Am mai „explorat” 2 vai sapate de mici paraiase in stanca, dar cu acelasi rezultat.
    Poate nu am ajuns la zona unde se gaseste acest mineral, sau poate am trecut pe langa el.
    Bilant: 4 ore in natura, cu picioarele prin apa rece si cristalina, aer curat, liniste, baterii incarcate, observarea a 4 cerbi/capriori in mediul lor natural si cateva superbe fragmente albastrui din ceea ce nenea mentionat mai sus l-a identificat cu mandrie: „Granit de Tismana !”.
    Doar juniorul meu, care are propria lui colectie, a parut dezamagit de esecul meu…dar o sa mai incerc !
    P.S. Cand te mai duci la Tismana ? 🙂

    • Ma bucur ca te-ai simtit bine.Asta este cel mai important,indiferent daca gasesti ceva sau nu.Sa stii ca granitul este foarte frumos dupa ce este slefuit, iar „siga” este un travertin care,la rindul lui,arata bine dupa slefuire.
      In general,cind mergi pe-afara si cauti pietre,sa te uiti in apa.Acolo se vad in culorile pe care le au numai dupa slefuire.
      Putin probabil sa mai merg la Tismana.Mi-e cam praf coloana si zona in care se gaseste lizardit este salbatica rau.Fara echipament nu sint sanse sa razbati.
      De prin ce zona a tarii esti?

  13. Cu rusine recunosc ca sunt de la vreo 35 de kilometri de Tismana…din Targu-Jiu. Prin zona noastra nu se prea gasesc roci si minerale interesante, ca prin Apuseni sau prin Muntii Metaliferi, si poate de aceea nu m-am prea aratat interesat de colectionat, pana acum. Relieful nostru este reprezentat mai mult de calcare, si ceva granit in nord. Prea departe nu am cum sa ajung, drumurile lungi fiind mari consumatoare de timp.
    In tinerete obisnuiam sa bat muntii cu prietenii, doar pentru a ne bucura de frumusetile lor. Pe atunci aveam timp, nu erau resurse, echipamente, nu prea erau bani, dar nu conta. Acum e invers :). Timpul a devenit resursa principala, mereu neindestulatoare, mereu fara mila pentru pasiunile mele.
    Cand am auzit ca exista o piatra asa de deosebita intr-o zona destul de apropiata de mine, m-am bucurat enorm. A fost un pretext excelent pentru o iesire. Am simtit din nou bucuria unei escapade in natura, chiar in lipsa gastii de alta data.
    Pietrele le-am cautat aproape doar pe firul apei. Asa cum ai spus, in apa se observa cel mai bine coloritul lor.
    Am de gand sa ii conving pe cativa dintre fostii tovarasi de drumetii sa ne reintoarcem acolo, pregatiti cum se cuvine, pentru a descoperi noi prilejuri de incantare pentru suflet. Macar unul singur ar fi de ajuns. 😀
    Ma bizui pe unul dintre ei in mod special, care de vreo 2 ani mi-a devenit si fin. Este un montaniard infocat, catarator, alpinist utilitar… cam tot ce as fi putut sa devin si eu (si mi-am dorit) ,si nu am reusit. Cel putin, asa era pana sa se insoare :).Daca reusesc sa ii obtin invoire de la nevasta, ar fi minunat !

    • Sezi cuminte,ca n-ai de ce sa te rusinezi.
      Oricum,ai experienta muntelui,stii cum sa calci si cind si unde sa te uiti.
      Cultiva-i si pustiului placerea de a descoperi imprejurul,de a se bucura de ceea ce primeste.
      Nu oricine are bucuria de a vedea capriori in natura,in mediul lor,asa cum v-ati bucurat voi.Inseamna ca ati meritat asta.
      Mai povestim,

  14. A republicat asta pe Fosile şi pietre.

Lasă un răspuns

