Prima vizita

Tocmai am cunoscut cu Nonu doua fete,surori si dupa ce le-am ametit de cap Nonu cu desenul si cunostintele din artele pleastice,air eu cu muzica si tot ce misca in domeniu,fetele ne-au invitat la ele acasa.

Avind in vedere ca amindoi eram pletosi,ne-am gindit sa-l luam si pe Floare (Florin) cu noi-arata mai accesibil  pentru timpurile alea,parul acoperindu-i doar urechile-in plus el avea placerea de a ameti lumea cu electronicele si filozofia,urmind ca noi sa-i dam o vodca la Conti pentru ca-l luam cu noi pe post de papitoi.

Ne-am imbracat frumos-camasa si blugi-am luat un coniac Dunarea,am cules patru buchete de trandafiri din cartier si ne-am prezentat .

Saru’mina,…(tanti Adela-mama fetelor,medic pediatru,Bunica-bunica fetelor,doamna din inalta societate de dinainte de razboi).Nu exista nici un domn,tatal fetelor-tot medic-nelocuind cu ele.

Parca am intrat intr-un muzeu de arta.Nonu era in delir-Grigorescu in original,Bancila in original-tot ii dadeam peste degete sa-si ia mina de pe ele-mobilier cum am vazut prin muzee si in filme.Mai tirziu am fost eu pe spate cind am vazut discuri de ebonita cu viteza 78.

Ne-au invitat in sufragerie si cum fotoliile alea uriase din piele au fost ocupate de Nonu si de Floare,eu m-am asezat..pe fereastra cu picioarele in afara…”ca sint un domn,ce aia a mea”.

Glumite,admirat cartile,fetele dragute,fara figuri in freza.Dar cind s-a deschis usa sa intre Tanti Adela cu cafelele-nu se putea sa fiu vazut pe fereastra-am sarit jos.Nu era mult,doar de la etajul intii.

Cind m-a vazut Tanti Adela la usa,desi ma stia in sufragerie,n-a comentat si putin mirata m-a invitat inauntru unde dupa o clipa de stupoare a izbucnit cel mai cumplit hohot de ris din citea puteau exista.

Cind s-au mai linistit,ca nu mai puteau respira,m-au dus la oglinda inghesuindu-se in jurul meu si am constatat ca un ochi mi-e aproape negru.Terenul pe care am aterizat nu era chiar plan,asa ca m-am lovit cu un genunci in ochi.

Dragute,doamnele mi-au pus carnuri pe ochi,m-au bibilit,fetele se invirteau in jurul meu,ce mai,o placere in mijlocul femeilor.

Problema era,ce voi spune acasa?

N-a fost nici o problema.

Tata: Te-ai batut si ai luat-o?

Nu.

Tata:Adu-o s-o cunosc si eu pe fata care ti-a dat peste ochi!

I le-am adus pe amindoua si a aflat atunci si mai tirziu toti parintii nostri unde sintem cind nu sintem acasa.

Asta a fost prima vizita intr-un loc care a devenit  a doua casa a noastra,a tuturor celor din trupa si chiar daca am avut drumuri diferite in timp am tinut si tinem legatura.

13 răspunsuri

  1. bai omule, micheteux 🙂
    de unde esti? serios, sunt curios, am si eu un prieten „floare”- tot de la florin!
    inalt, asa, pe la vreo 195 cm…

    • Ce-ti place expresia…E faina.
      Din Cluj,daca ai auzit de localitate si din gasca eu eram cel mai inalt 192 cm.
      Floare avea (are) cam 180cm.

  2. Ce amintire frumoasa!
    Esti un om bogat avand atatia prieteni vechi si buni!
    Erau poate si generatii mult mai unite pe atunci, sufletul conta mai mult decat banii…. Tinerii aveau preocupari minunate in comun… si alte valori.

    • Asta este adevarat.Sint bogat,desi,din pacate ne-am cam rarit.
      Imi amintesc cu drag de cei care mai sint si de cei care mai sint doar in sufletele noastre.

  3. frumoase amintiri ai, omule!
    şi da, floare… ce nume pentru ditamai omul! drăguţ…

  4. Din pacate nu am avut parte de asa o adolescenta, poate mi-ar fi placut… Cert este ca ati fost minunati, ca mereu ati avut ce povesti sau dezbate impreuna, ca au fost oameni maturi in jurul vostru care v-au iubit pentru cine si cum erati. Parca grijile cotidiene aveau alt inteles… (Oare am imbatranit?!)

    • In mod sigur ti-ar fi placut.
      Nu in toate familiile noastre totul a fost frumos,dar am avut o lume a noastra in care am fost protejati intii de sistemul de invatamint (da,am avut parte de adevarati dascali si pentru asta inca data multumesc!) si multi alti adulti ne-au incurajat sa visam,sa gindim sa creeam,sa ne formam,si da,grijile cotidiene puteau fi rezolvate in asa fel,incit sa ne ramina mult timp pentru noi.
      Nu stiu daca e vorba de a imbatrini sau ca nu ne mai regasim in ce este acum imprejurul nostru.

  5. Atmosfera calda, primitoare formeaza obiceiuri frumoase de reintoarcere cu drag ca si acasa. 🙂

    • Da,Gabriela,acolo in acea casa au fost multe,multe seri si nopti de poezie,de cintat,,de prezentare de picturi,sculpturi-cele care incapeau intr-o incapere-,filozofie sau maraton de macao (carti de joc) cu pedepse.Iar momentele acelea rar le-am putut reintilni in alte ocazii sau locuri.

  6. tu dezvalui o lume pierduta, cu valori adevarate si oameni in cautare de frumos ,de idei, de schimb de opinii, de formari de caractere. am tanjit mereu sa vad cum arata casele astea cu valori, dar doar ca informatie si admiratie,asa cum vizitezi un muzeu plin de povesti apuse, nu m-as simti bine in locuri care nu-s de nasul meu.

  7. Sezi cuminte,ca nu erau cu figuri.De fapt,nici n-ar fi avut cu cine ca noi eram:”ce-i in gusa si-n capusa”.
    Adevaratele valori am fost noi,toti cei care ne intilneam acolo.Acolo prezentam prima data noile melodii,acolo ne recitam poeziile proprii sau cele citite,acolo se faceau vernisaje si tot acolo trageam niste chefuri si niste betii de noi ne miram dupa aceea ca am mai ramas intregi.
    Dupa terminarea scolilor s-a spart gasca.Una din fete,medic la Constanta,cealalta cu repartitia la Brasov.Noi,citiva,care n-am vrut sa mergem la repartitii,ne-am rezolvat si am ramas in Cluj.
    Din cind in cind ne reitilnim cei care am fost de la inceput.Sintem la fel ,doar un pic mai creponati.Amintirile comune redeschid aceleasi zimbete frumoase si redevenim tineri.

  8. A republicat asta pe Fosile şi pietre.

Lasă un răspuns

